تربیت نیروهای متعهد؛ محور اصلی فعالیت های کانون اندیشه و ادب

مدیر کانون فرهنگی و هنری اندیشه و ادب مسجد جامع روستای اسفید با بیان اینکه ما در کانون به دنبال کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی هستیم، گفت: تربیت نیروهای متعهد و مسجد محور، در راس فعالیت های کانون به شمار می رود.

«نجفعلی تاتار» مدیر کانون فرهنگی و هنری اندیشه و ادب مسجد جامع روستای اسفید از توابع شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ما در کانون به دنبال کادرسازی و تربیت نیروهای انقلابی هستیم، افزود: تقسیم کار، سپردن مسئولیت به اعضای کانون، ایجاد روحیه تعاون و همکاری از جمله اولویت ها در مقابل مخاطبان کانون است.

 

وی با بیان اینکه این کانون در سال 92 مجوز فعالیت دریافت کرد و در حال حاضر 130 عضو دارد، بیان کرد: با توجه به فعالیت های فرهنگی و هنری کانون و ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد در حال حاضر امتیاز کانون به دوهزارو 400 رسیده و رتبه ما در شهرستان 12 و در استان 120 است.

 

تاتار با بیان اینکه مخاطبان کانون بیشتر نوجوانان و جوانان روستا هستند، به ارتباط و تعامل مطلوب با مدیران مدرسه و معلمان اشاره کرد و گفت: در برگزاری فعالیت های قرآنی و مسابقات فرهنگی سعی کرده ایم با مشارکت آموزش و پرورش و مدرسه روستا، برنامه های پرباری اجرا کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری اندیشه و ادب مسجد جامع روستای اسفید اضافه کرد: طی چند روز گذشته به نفرات برتر مسابقات قرآنی و نهج البلاغه مدرسه عقیل تاتار که حائز رتبه شده بودند از محل اعتبارات کانون، هدایایی تقدیم آنان شد.

 

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و بیان این مطلب که این موضوع در بسیاری از فعالیت ها تأثیرگذار بوده است، اظهارکرد: طی دوره های قبل فعالیت های قرآنی به صورت مستمر برگزار می شد اما امسال این فعالیت ها محدودتر شده است.

 

تاتار با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی 26 رأس گوسفند به همت اهالی و خیران قربانی شد، افزود: گوشت های قربانی به همراه بسته های غذایی بین اهالی روستا توزیع شد.

 

وی با اشاره به شرایط پیش آمده و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی تصریح کرد: بیشتر سعی کرده ایم فعالیت ها را در فضای مجازی بارگذاری کنیم و در این راستا از جوانان تحصیل کرده روستا که در سایر نقاط کشور ساکن بوده و یا در حال تحصیل هستند هم بهره برده ایم.

 

 

 

کد خبر 975605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha