شهید سلیمانی به عنوان فرمانده مدافعان حرم نقش بزرگی در شکست داعش داشت

رحیم صفوی با بیان اینکه ائتلاف آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی در منطقه شکست خورد و نتوانستند با حمایت از داعش به خواسته خود و تسلط بر سوریه و از بین بردن حاکمیت عراق دست پیدا کنند، گفت:شهید سلیمانی به عنوان فرمانده مدافعان حرم نقش بزرگی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید یحیی رحیم صفوی» امروز ( ۳ مهر) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ائتلاف آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی در منطقه شکست خورد و آن ها نتوانستند با حمایت و پشتیبانی از داعش به خواسته خود و تسلط بر سوریه و از بین بردن حاکمیت درعراق دست پیدا کنند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده مدافعان حرم نقش بزرگی در شکست داعش داشت، دولت‌های عراق و سوریه خودشان از این سردار شهید برای شکست داعش دعوت کردند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهد کرد، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است؛ خراسان رضوی استانی شهید پرور است که قطب فرهنگی، تمدنی و دفاع از اسلام می باشد؛ امروزه امنیت شرق کشور مدیون فداکاری این عزیزان است.

 

وی با بیان این که اسرائیل خوشحال نباشد که با کشورهای بی ریشه خلیج فارس در حال بستن قرار داد است زیرا هم اکنون شاهد کاهش قدرت آمریکا در سطح جهان هستیم؛ گفت: همان گونه که در زمان دفاع مقدس از مولفه‌ها و منابع قدرت ملی استفاده کردیم و دشمن را ناکام گذاشتیم اکنون نیز در این جنگ اقتصادی باید از آن مولفه ها و منابع استفاده ‌کنیم.

 

 رحیم صفوی تصریح کرد: نیروهای بسیجی، سپاهی و ارتشی خراسان بزرگ در زمان دفاع مقدس خط شکن بودند و شهدای بزرگواری همچون کاوه، برونسی و ناصری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند؛ رضایت مردم از حکومت، اساس قدرت ما است و زمانی ضعیف می‌شویم که حمایت مردم از دولت ضعیف شود.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: آستان قدس رضوی در زمان دفاع مقدس اثرگذاری داشت و بیش از ده‌ها شهید، جانباز و رزمنده تقدیم انقلاب و نظام کرده است؛ حضور مردم به عنوان یک اصل مهم در انقلاب در این جنگ اقتصادی باید صورت بگیرد؛ در زمان جنگ هیچ استانی مانند خراسان بزرگ با حمایت جوانان خود در تشکیل تیپ‌ها و لشگرهای مختلف اثرگذار نبود.

 

وی ادامه داد: خراسان رضوی می تواند با پذیرش زائران حرم رضوی از کشورهای اطراف خود علاوه بر ایجاد گردش مالی، اثربخشی فرهنگی نیز داشته باشد؛ این استان در صادرات هم ظرفیت های بالایی دارد و می تواند با استفاده از مسیر ترانزیتی راه آهن چابهار به مشهد و سرخس در افزایش صادرات خود قدم های موثری بردارد و فعالیت های ارزشمندی را در این حوزه اجرا کند.

کد خبر 975608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha