احداث ۲۹ طرح صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

شهیدی‌نیا تنوع محصولات را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه ویژه ماهشهر دانست و گفت: در حال حاضر ایجاد ۲۹ طرح صنعتی را در دست احداث داریم که با بهره‌برداری از آنها تنوع محصولات بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «سید امید شهیدی‌نیا» امروز (پنجشنبه ۳ مهر) در مراسم امضای قرارداد اعطای دانش فنی و مهندسی پایه واحد تولید پروپیلن از متانول، با اشاره به استقبال سازمان از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اولین منطقه تخصصی کشور و هاب صنعت پتروشیمی کشور است.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به ظرفیتی بالغ بر 26 میلیون تن محصولات پتروشیمی در این منطقه افزود: 35 درصد از ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور با مجموع سرمایه‌گذاری 19 میلیارد دلار در این منطقه ایجاد شده است.

 

وی تنوع محصولات را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه ویژه ماهشهر دانست و اضافه کرد: در حال حاضر ایجاد 29 طرح صنعتی را در دست احداث داریم که با بهره‌برداری از آنها تنوع محصولات بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.

 

شهیدی‌نیا به عنوان میزبان این رویداد تصریح کرد: زیرساخت‌های منحصر به فردی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی موجود است که نه تنها برای صنایع پتروشیمی بلکه برای ایجاد دانش فنی قابل استفاده است.

 

وی در پایان  اظهار امیدواری کرد: در آینده نیز شاهد تولید دانش‌های فنی دیگر و قطع وابستگی کشور به کشورهای خارجی باشیم.

 

این مراسم با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها، معاون صنعت سازمان برنامه و بودجه، مدیران عامل شرکت‌های هلدینگ و صنایع مرتبط، سرمایه گذاران و اصحاب رسانه برگزار شد. 

 

کد خبر 975630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha