نماز جمعه فردا در ۱۷ نقطه خراسان جنوبی اقامه می‌شود

امینی گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه فردا در ۱۷ نقطه از مجموع ۲۶ پایگاه نماز جمعه استان خراسان جنوبی اقامه می‌شود.

«ابوالفضل امینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: نماز جمعه فردا در شهرهای فردوس، درمیان، خوسف، نهبندان، زیرکوه، قاین و سرایان برپا خواهد شد.

 

مسئول ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی افزود: با این حال به خاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا نماز جمعه این هفته در مناطق پرخطر شامل شهرهای بیرجند، طبس، سربیشه، بشرویه، ارسک، دیهوک، عشق آباد، درح و مود برگزار نخواهد شد. 

 

وی تاکید کرد: نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و موازین فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار ‌می شود.

 

امینی از تمام نمازگزاران در این شهرستان‌ها درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند.

 

مسئول ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز جمعه از ۱۵ اسفند پارسال به دلیل شیوع کرونا در شهر بیرجند مرکز استان اقامه نشده است، گفت: افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا باید از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

 

گفتنی است؛ طبق آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان، شهر‌ستان های بیرجند، سربیشه، بشرویه و طبس در وضعیت قرمز کرونایی هستند. همچنین شهرستان‌های خوسف، درمیان، فردوس در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه، قاین و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌ سرایان در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند.

کد خبر 975642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha