ابراز نگرانی امام جمعه بجنورد از بی حجابی اجباری در جامعه

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: امروز شاهد یک جریان خطرناک به نام بی حجابی اجباری در جامعه هستیم و فضا را به گونه ای پیش برده اند که به بی حجابی دامن زده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی" امروز پنج شنبه (سوم مهرماه) در مراسم تجلیل از بانوان نمونه عرصه عفاف و حجاب با انتقاد از برنامه ریزان برای موضوع حجاب اظهار کرد: باید سرچشمه را بیابیم، چه شده است که اکنون لباس مناسب و دلخواه بانوان باحجاب در بازار نیست.

 


امام جمعه بجنورد افزود: نبود لباس مناسب بانوان با حجاب فاجعه است، چه شده است که در جامعه ما لباس مناسب بانوان باحجاب یافت نمی شود.  

 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی بود، اجازه ندهیم غیرت و غیرتمندی ما به غارت برود.

 


وی با تاکید بر اینکه نباید نسبت به این امر بی تفاوت بود، گفت: نمایندگان مجلس و مطالبه گران درباره موضوع حجاب بی تفاوت نباشند.

 


امام جمعه بجنورد با بیان اینکه برخی بومگردی ها، محلی برای ترویج بی عفتی شده است، گفت: برخی از بومگردی‌ها، فساد را به روستاها می برد.

 


وی از کمبود بودجه فرهنگی انتقاد کرد و گفت: از  ما روحانیت انتظار دارند برای حجاب و ترویج آن اقدام کنیم، اما سرباز بی سلاح در میدان، چه می تواند بکند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: بودجه های فرهنگی کجاست؟ چرا نهادهای دینی بودجه ندارند؟

 


دبیر ستاد عفاف و حجاب خراسان شمالی هم با بیان اینکه بخش زیادی از وصیت نامه شهدا مربوط به رعایت حجاب و عفاف است، گفت: بانوان در سنگر عفاف و حجاب، با سلاح حجاب، علمداری می کنند و به مهم ترین وصیت نامه شهدا که همان حجاب است، عمل می کنند.

 


حجت الاسلام حجت سالاری مکی اظهارداشت: با وجود اینکه از سه سال گذشته، مراسم تجلیل از بانوان نمونه عفاف و حجاب در استان برگزار می‌شود و خراسان شمالی یکی از استان‌های موفق در این زمینه است، اما برخی از مدیران استانی به هیچ عنوان برای حجاب و عفاف وقت نمی‌گذارند.

 


وی افزود: برخی از مدیران که عضو بنیاد عفاف و حجاب هستند، حتی یک بار هم در این گونه مراسم ها شرکت نکرده اند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از کارکنان بانو نمونه عفاف و حجاب دستگاه های اجرایی تقدیر شد. 

 

 

کد خبر 975719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha