ضرورت محتواسازی و غنی‌سازی فضای مجازی برای انتقال مفاهیم والای دوران دفاع مقدس

حجت‌الاسلام مهدوی با تاکید بر ضرورت محتواسازی و غنی‌سازی فضای مجازی برای انتقال مفاهیم والای دوران دفاع مقدس گفت: فضای مجازی سهمی ارزشمند در ترویج جایگاه و اهمیت دفاع مقدس و انعکاس رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان دارد.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته یادآور رشادت طلبی، ایثار و درخشش ملت ایران در دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی است.

 

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: در هفته دفاع مقدس باید بیش از هر چیز مقام شهدا و لحظات باشکوه تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی بداریم و به منصه ظهور برسانیم تا این حماسه‌ای که نماد مقاومت و تسلیم‌ناپذیری اهل ایمان در مقابل باطل بود برای همه آزادی‌خواهان جهان تجلی پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، بیش از پیش به بازاندیشی معارف دفاع مقدس نیازمند هستیم تصریح کرد: مجاهدت‌هایی که رزمندگان، شهدا و ایثارگران و صلابت و استقامتی که آزادگان ما در دوران حماسه داشتند، از مهم‌ترین سرمایه‌های دفاع مقدس است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: شهدای دفاع مقدس از بهترین سرمایه خود که جان آنها بود گذشتند تا حقانیت اسلام و انقلاب و عشق به میهن را به جهانیان نشان دهند.

 

وی عنوان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور پایمردی و جانفشانی ملتی است که با ایمان و عشق توانستند سال‌ها در برابر تهاجم و توطئه‌های بی‌سابقه دشمنان اسلام و ایران اسلامی جانانه مقاومت کنند و در پایان هم پیروزی را در صفحه تاریخ به نمایش بگذارند و به شکوه و عظمت این استقامت و پایداری خود بیافزایند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: شهدا و ایثارگران دفاع مقدس در جبهه‌های جهاد فی سبیل‌الله راه حق‌طلبی و عدالت‌خواهی را ترسیم کردند و با شهادت‌طلبی و ایثار جان خود، مفاهیم والای ارزشی اسلام را ترویج دادند که همچون مشعل‌هایی فروزان و الگوهایی ماندگار برای جامعه ایران، جوامع اسلامی و انسان‌های آزادی خواه جهان هستند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری دفاع مقدس را گنجینه‌ای تمام نشدنی می‌دانند، از این رو می‌توان به مدیریت جهادی و انقلابی رزمندگان به ویژه سرداران و فرماندهان دفاع مقدس اشاره کنیم و این مدیریت که ناشی از ایمان، اخلاص، تقوا و استقامت بود، دفاع مقدس را ماندگار کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: ثمره اخلاص‌ها، ایمان‌ها، از خودگذشتگی‌ها و شهادت‌طلبی‌ها در راه خدا باعث شد پس از دفاع مقدس هم بازماندگان و میراث‌داران آن در صحنه‌های مختلف انقلاب، ایثارگری‌ها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

 

وی اظهار داشت: امروزه نظام و انقلاب ما به مدیریت انقلابی و جهادی دارد و لازم است با استفاده هر چه بیشتر از همه ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، دوران دفاع مقدس را گرامی بداریم و بیش از گذشته درک صحیحی از آن برای انتقال این فرهنگ به نسل جدید داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت اندیمشک افزود: فضای مجازی یکی از ابزارهای مهم برای ترویج ارزش‌ها و باورهای اعتقادی و دینی است که در این راستا اهمیت ویژه‌ای برای ترویج جایگاه دفاع مقدس دارد.

 

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی سهمی ارزشمند در ترویج جایگاه و اهمیت دفاع مقدس و انعکاس رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان دارد خاطر نشان کرد: مجموعه‌های مذهبی، فرهنگی و هنری باید به محتواسازی و غنی‌سازی فضای مجازی برای انتقال مفاهیم والای دفاع مقدس بپردازند.

 

کد خبر 975770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha