چهار عنوان کتاب دفاع مقدس در رشت رونمایی می شود

محمدپور از رونمایی چهار عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتاب های«وصل المحبوب»، «احمد و جواد فی الاهواز»، «وقتی خدا می خواهد زنده بمانی» و «اسناد رشت در دفاع مقدس» فردا در رشت رونمایی می شوند.

«اسماعیل محمدپور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس و حفظ دستاوردهای آن وظیفه همه متولیان فرهنگی است از رونمایی چهار عنوان کتاب به مناسبت هفته دفاع مقدس در رشت خبر داد.
 


مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان میزان ماندگاری حماسه ها بر لوح تاریخ و اشاعه فرهنگ آن را به نسل های آینده در گرو تلاشی دانست که بازماندگان و شاهدان صحنه های حوادث آن حماسه ها برای ترسیم آن انجام می دهند و اظهار کرد: تهیه، تدوین و انتشار مجموعه آثار می تواند تجربیات خاطرات و حقایق هشت سال دفاع مقدس را در قالب کتاب در اختیار آیندگان قرار دهد.



وی در ادامه با اشاره به اینکه از این چهار کتاب ۲ کتاب ترجمه عربی است، بیان کرد: کتاب«وصل المحبوب» ترجمه عربی زندگینامه شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور شلمانی و کتاب«احمد و جواد فی الاهواز» نیز داستان مصور دفاع مقدس برای نوجوانان است که توسط وجیهه خوشحال نوشته شده و ترجمه هر ۲ کتاب را نجات غیبی پرور انجام داده است.
 

محمدپور در ادامه اذعان کرد: کتاب «وقتی خدا می خواهد زنده بمانی» خاطرات آزادگان گیلانی دفاع مقدس به نویسندگی معصومه موسوی و  کتاب «اسناد رشت در دفاع مقدس» جلد اول که به کوشش مسعود تقی زاده جمع آوری شده است فردا رونمایی خواهند شد.



وی اظهار کرد: این چهار کتاب حوزه دفاع مقدس که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان منتشر شده‌اند ساعت ۹ صبح فردا (شنبه، ۵ مهر) در تالار گفتگو ساختمان قدیم شهرداری رونمایی می شوند.

کد خبر 975890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha