نتیجه تلاش معلم تربیت افراد برای تحقق آرمان های بزرگ اسلامی باشد

​حجت الاسلام رحیمی نژاد گفت: نتیجه تلاش معلم باید این باشد که فرزندان و دانش آموزان در مسیر تربیت و تحقق آرمان های بزرگ اسلامی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام«علیرضا رحیمی نژاد» صبح امروز (شنبه 5 مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی 99-1400 دانشگاه فرهنگیان استان گلستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نخستین مسئله ای که معلم باید به آن پی ببرد جایگاه معلمی است و انسان باید در دامان طبیعت به جایگاه خلیفه الله برسد و برای رسیدن به این جایگاه امکانات او علم و دانش و معرفتی است که در اختیار وی قرار داده است.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاه فرهنگیان گلستان ادامه داد: کل حقایق عالم در وجود انسان قرار داده شده است و آیات فراوانی در وصف انسان بیان شده است.

 

حجت الاسلام رحیمی نژاد گفت: مهمترین معلم بشریت پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) خود را مفتخر به اسم زیبای معلمی می داند و تمام امکانات برای تکامل و پیشرفت و ترقی بشریت وجود دارد.

 

وی افزود: بهترین و با ارزش ترین کلام برای تلاش معلمی در کلام مولای متقیان امام علی (علیه السلام) می بینیم که می فرماید کسی که یک کلام به من بیاموزد مرا به عنوان بنده خود قرار داده است.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبریدر پردیس های دانشگاه فرهنگیان گلستان تاکید کرد: معلم مسئولیت تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم را برعهده دارد و این معلم با شناخت جایگاه خود باید خصوصیاتی داشته باشد که می توانیم به عشق و تعلق خاطر به شغل معلمی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام رحیمی نژاد افزود: نتیجه تلاش معلم باید این باشد که فرزندان و دانش آموزان در مسیر تربیت قرار گیرند و مقام معظم رهبری بیان کردند که حاصل تلاش معلم باید تربیت انسان مومن، خردمند، اندیشمند، بانظم، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسان مجاهد و اهل عمل باشد و لذا فرزندانی که بتوانند در مسیر آرمان های بزرگ اسلامی قرار گیرند خواهیم داشت.

 

کد خبر 976007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha