توافق حماس و فتح برای برگزاری انتخابات عمومی

جنبش مقاومت فلسطین حماس مستقر در غزه با جنبش فتح به ریاست محمود عباس در کرانه باختری ، برای برگزاری اولین انتخابات عمومی پس از نزدیک به ۱۵ سال به توافق رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنبش مقاومت فلسطین حماس مستقر در غزه با جنبش فتح  به ریاست محمود عباس در کرانه باختری ، برای برگزاری اولین انتخابات عمومی پس از نزدیک به 15 سال به توافق رسیده است.

 

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه به نقل از منابع هر دو طرف گفت كه نظرسنجی های پارلمانی و ریاست جمهوری طی توافق نامه ای كه بین رهبر فتح ، محمود عباس ، و رئیس سیاسی حماس ، اسماعیل هنیه منعقد شده ، قرار است ظرف شش ماه انجام شود.

 

جبرئیل رجب ، یک مقام ارشد فتح گفت: ما توافق کرده ایم که ابتدا انتخابات قانونگذاری ، سپس انتخابات ریاست جمهوری تشکیلات خودگردان فلسطین و در آخر شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) برگزار شود.

 

در همین حال ، صالح العاروری ، یک مقام ارشد حماس تایید کرد که این معامله در جلسات بین دو طرف در ترکیه انجام شده است. این مقام حماس گفت: این بار به یک اجماع واقعی رسیدیم ، افزود: اختلافات به هدف ملی ما آسیب رسانده و ما برای پایان دادن به آن تلاش می کنیم.

کد خبر 976009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha