۲۲۵ بیماری کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند / فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا

حبیب زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار مبتلای جدید به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و مجموع این بیماران به رقم ۲۲۵ نفر رسید.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 31 بیمار مبتلای جدید به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و مجموع این بیماران به رقم 225 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه طی همین مدت 2 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست دادند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: هم اکنون 52 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارند و طی همین مدت 25 بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده عنوان کرد: شهرستان های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان های خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی، شهرستان های نیر، نمین، سرعین، اصلاندوز، بیله سوار و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان کوثر در وضعیت سفید قرار دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: با توجه به بهبود وضعیت در برخی از شهرستان شاهد کاهش ابتلا به ویروس کرونا بوده ایم اما همچنان نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه هستیم.

 

وی یادآور شد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

 

حبیب زاده بیان کرد: بیشترین تعداد بستری ها مربوط به شهرستان اردبیل است که نشان از کاهش مراعات های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است که امیدواریم زنگ هشداری برای افزایش موازین بهداشتی در این شهرستان باشد.

کد خبر 976070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha