تظاهرات سعودی‌های در تبعید علیه خاندان حاکم بر عربستان

تعدادی از مخالفان سعودی ، بیشتر آنها در تبعید ، یک حزب سیاسی تشکیل داده اند که خواستار اصلاحات در پادشاهی در میان افزایش سرکوب هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، تعدادی از مخالفان سعودی ، بیشتر آنها در تبعید ، یک حزب سیاسی تشکیل داده اند که خواستار اصلاحات در پادشاهی در میان افزایش سرکوب هستند.

 

روز چهارشنبه حزب شورای ملی (NAAS) با صدور بیانیه ای خواستار ایجاد پارلمان منتخب و محافظت از قانون اساسی برای اطمینان از تفکیک قوای مقننه ، قضایی و اجرایی دولت شد.

 

NAAS گفت: دامنه سیاست از هر جهت مسدود شده است و خواستار تغییر مسالمت آمیز برای مبارزه با خشونت و سرکوب دولت شد.

 

مقامات سعودی از زمانی که محمد بن سلمان در سال 2017 ولیعهد شد ، ده ها نفر از فعالان ، وبلاگ نویسان ، روشنفکران و دیگران را که به عنوان مخالفان سیاسی تصور می شوند ، دستگیر کردند ، که تقریباً در برابر انتقادات بین المللی تحمل صفر را نشان داد.

 

پادشاهی ، که تحت سلطه وهابیت است ، یک ایدئولوژی فوق العاده تحمل ناپذیر ، همچنین به اعمال سیاست های کاملاً تبعیض آمیز علیه اقلیت شیعه خود متهم می شود.

 

در ژانویه 2016 ، مقامات سعودی روحانی شیعه شیخ باقر النمر را که از منتقدان صریح رژیم ریاض بود اعدام کردند.

 

اعضای NAAS عبارتند از یحیی آسیری ، رئیس گروه حقوق بشری سعودی ALQST مستقر در انگلیس ، عبدالله العوده ، فرزند روحانی مخالف زندانی مسلمان ، شیخ سلمان العوده ، دانشمند برجسته سعید بن ناصر الغمدی و فعال شیعه احمد المشیخ.

 

عبدالله العوده به رویترز گفت که گروه سیاسی قصد دارد با همکاری با همه از داخل و خارج خانواده سلطنتی یک جنبش ملی ایجاد کند.

کد خبر 976074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha