تحصیل ۱۵۰  طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران ملایر

ترکمان اسدی گفت:در سال تحصیلی جدید ۳۵ طلبه خواهر در حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) ملایر پذیرش شدند.

«پروانه ترکمان اسدی» در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: حوزه علمیه حضرت زینب(س) ملایر در سال 1360 توسط حجت‌الاسلام سیدرضا فاضلیان تأسیس شد و از سال 1376 زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر 150  طلبه خواهر در این حوزه  درحال تحصیل هستند فارغ التحصیلان بعد از فراغت از تحصیل  در فضاهای فرهنگی و تبلیغی  مانند آموزش و پرورش، سپاه و بسیج، شورای حل اختلاف و یا  به عنوان مبلغ در فضای عمومی جامعه فعالیت  می‌کنند.

 ترکمان اسدی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 35 طلبه خواهر  در سطح عمومی جذب شدند گفت: این افراد بعد از  انجام مصاحبه از بین شرکت‌کنندگان برای تحصیل پذیرش شدند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر در ادامه از برگزاری  کلاس‌های حوزه علمیه خواهران ملایر از 15 شهریور ماه خبر داد و تصریح کرد: از زمان شروع کلاسها ، برگزاری  کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی بوده وزمان برگزاری کلاس‌های حضوری  تعدادی از کلاس‌های شلوغتر را در سالن و نماز خانه و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم.

وی  افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط و وضعیت موجود کلاسها به صورت آن لاین در فضای مجازی برگزار می‌شود و برخی دورس اختصاصی  با توجه به ضرورت در هفته یک یا دو بار در حوزه به صورت حضوری  برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه حضرت زینب(س) در همه مناسبت‌ها برای عموم مردم شهر برنامه برگزار می‌کند، گفت: برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، نشست های بصیرتی، جلسات اخلاق و تفسیر، کرسی‌های آزاداندیشی، طرح کرامت و تربیت مربی با مشارکت سپاه  ملایر از جمله  این فعالیت‌هابوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب (س) ملایر در ادامه با اشاره اینکه از زمان شیوع کرونا تا کنون  حوزه علیمه خواهران حضرت زینب(س) ملایر اقدمات زیادی را در راستای خدمات رسانی به نیازمندان داشته است افزود:  از ابتدای کرونا تا کنون  حوزویان ملایربیش از  40 میلیون تومان کمکهای مومنانه به خانوادهای نیازمند داشته اند.

وی گفت: این کمکها به صورت بسته معیشتی  هر بسته 250 هزار تومان و ذبح گوسفند و بسته بندی گوشت آن بین 40 خانواده از جمله خانواده طلاب نیازمند توزیع شد.

وی همچنین تهیه و دوخت و و توزیع 2 هزار عدد ماسک  توسط حوزویان این حوزه خبر داد و تصریح کرد: این تعداد ماسک نیز به صورت رایگان با همکاری اداره صنعت و معدن در اختیار حوزه بهداشت و درمان، اقشار مختلف مردم و نیازمندان قرار گرفته است

وی اضافه کرد:  تعدادی مواد ضد عفونی کننده ،  پخت و توزیع  غذای گرم و .... را از دیگر اقدامات  انجام شده در ایام کرونا بوده است.

 

کد خبر 976121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha