۸۰ روستای گلستان تحت تاثیر زلزله قرار گرفت/ ۸۰ واحد مسکونی خسارت دید

حق شناس گفت: ساعت ۹ و ۱۶ دقیقه زلزله ای به بزرگی ۵.۲ رشته در شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاد و ۸۰ روستای گلستان تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه 5 مهر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ساعت 9 و 16 دقیقه زلزله ای به بزرگی 5.2 رشته در شهرستان مراوه تپه به وقوع پیوست و 80 روستای استان تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: آمارهای اولیه نشان می دهد 80 واحد مسکونی که خشتی و گلی بوده براثر زلزله شهرستان مراوه تپه خسارت دیده است و سقف و دیوارهای این واحدهای مسکونی ترک برداشته است و تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.

 

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی در منطقه حضور پیدا کنند، افزود: از ساعت 9 و 16 دقیقه تاکنون 5 پس لرزه نیز در شهرستان مراوه تپه اتفاق افتاده است که امیدواریم این پس لرزه ها به اتمام برسد.

 

حق شناس بیان کرد: نقطه ثقل زلزله در کشور ترکمنستان بوده است و امیدواریم آسیب مالی و جانی کسی نبیند و در یک تا دو ماه گذشته در استان گلستان کلکسیونی از بلایایی طبیعی داشتیم و با دعاهای خیر مردم تلفات جانی سیل و زلزله ماه های اخیر به همراه نداشته است.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: نزدیک به 90 هزار خانه های خشتی و گلی در سطح استان وجود دارد و امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم واحدهای غیر مقاوم روستایی را مقاوم سازی کنیم.

 

 

کد خبر 976148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha