رقابت تازه ترین سروده های شاعران آیینی و مذهبی در «سوگواره ایل»

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از نشر فراخوان کنگره ملی شعر مذهبی و آیینی «سوگواره ایل» به مناسبت در پیش بودن اربعین حسینی خبر داد.

«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: کنگره ملی شعر مذهبی و آیینی «سوگواره ایل» که فراخوان آن توسط استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده، هم اکنون آیین نامه و پوستر  آن در استان اطلاع  رسانی شده و برگزار  می شود.

 

 

وی قالب های برگزاری این سوگواره را همه قالب های شعری آزاد و کلاسیک عنوان کرد.

 

 

شیرازیان به موضوع آثار اشاره کرد و افزود: سیره پیامبران و ائمه اطهار(علیهم السلام)  و اولیاء، ادعیه مناجات ها و مفاهیم قرآنی، محرم و صفر، شعر آیینی و مقاومت و بیداری اسلامی از موضوع های دربردارنده آثار ارسالی است.

 

 

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه هر شاعر می تواند حداکثر سه اثر ارسال کند، اضافه کرد: آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره مقام آورده یا در کتابی چاپ شده باشد.

 

وی نحوه ارسال آثار را از طریق فضای مجازی و ارسال به شماره  09390956543 اعلام کرد.

 

 

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی مهلت ارسال آثار را  17 مهر ماه جاری  مقارن با 20 صفر و اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: اختتامیه این سوگواره 25 مهرماه جاری همزمان با رحلت رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 976251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha