ضرورت صیانت از جایگاه فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان

شعردوست صیانت از جایگاه فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در ایران را در گرو صیانت از مفاخری چون استاد شهریار دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی اصغر شعردوست» در جلسه هم اندیشی درخصوص تدوین نهایی شیوه نامه جایزه ادبی استاد شهریار، صیانت از جایگاه فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در ایران را در گرو صیانت از مفاخری چون استاد شهریار دانست و گفت: هنوز بعد از گذشت سالها عده ای مصوب شدن روز ملی شعر و ادب در سالروز وفات وی را برنمی‌تابند.

سفیر اسبق ایران در کشور تاجیکستان خاطرنشان کرد: استمرار برگزاری باشکوه روز ملی شعر و ادب و جایزه ادبی استاد شهریار می تواند عامل بازدارنده ای برای این موارد باشد.

این ادیب و پژوهشگر با اشاره به الزامات نامگذاری روز ملی شعر و  ادب افزود: در کنار تصویب روز ملی شعر و ادب به نام استاد شهریار، چندین موضوع دیگر نیز پیشنهاد داده شد، که برخی اجرایی و برخی فراموش شد.

وی افزود: یکی از این ‏موضوعات، اعطای جایزه ای به نام استاد و اعطای جایزه شعر استاد شهریار به شاعران جوان مستعد بود که در پی ‏برگزاری این رویداد در کشور ایران و کشورهای همسایه بودیم.‏ که البته این امر توسط اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان امسال انجام شده است.

شعردوست تصریح کرد: بین الامرین بودن این مقوله که در عین دولتی بودن بخشی از آن با مشارکت بخش خصوصی اداره شود، در جذب پتانسیل های مردمی موثر خواهد بود.

وی افزود:  وجود دبیرخانه، تدارک اعتبار و پشتوانه مالی از دولت و بخش خصوصی از اهم موضوعاتی است که باید در تدوین شیوه نامه مدنظر باشد و خشت اول این بنا صحیح گذارده شود تا در آینده شاهد تداوم این حرکت فرهنگی و ادبی مبارک باشیم.

کد خبر 976259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha