آغاز تدوین نهایی شیوه نامه جایزه ادبی استاد شهریار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اعطای موفق جایزه ادبی استاد شهریار نیازمند تدوین شیوه نامه‌ای جامع و متقن و برخورداری از ساز و کار اجرایی و حضور و مشارکت شخصیت‌های برجسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد محمدپور» امروز در جلسه هم اندیشی درخصوص تدوین نهایی شیوه نامه جایزه ادبی استاد شهریار، ضمن تاکید بر لزوم استمرار این طرح و اشاره به ویژگیهای منحصر به فرد استاد شهریار و شیوه‌ی ادبی و سبک شعر و شاهکار بی‌نظیر (حیدربابایه سلام) در حوزه ادبیات فولکلور، گفت: در اعطای جایزه ادبی استاد شهریار می‌بایست به جایگاه منحصربفرد استاد شهریار و ویژگی‌های سبک ادبی او  توجه شود تا این جایزه را از سایر جوایزی که اعطا می‌شود متمایز سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: استمرار برنامه های مربوط به روز ملی شعر و ادب و بزرگداشت استاد شهریار و همچنین در امان نگه داشتن این مکتب فکری و ادبی از گزندها و تحریف‌ها و عمق بخشیدن به آن از ضروریات است و لازمه‌ی آن پرداختن به زوایای مختلف شخصیت جامع الاطراف این شاعر گرانمایه و آثار اوست که در قالب اعطای جایزه ادبی استاد شهریار می‌تواند به بهترین وجهی محقق شود.

وی افزود: اعطای موفق جایزه ادبی استاد شهریار نیازمند تدوین شیوه نامه‌ای جامع و متقن و برخورداری از ساز و کار اجرایی و حضور و مشارکت شخصیت‌های برجسته است.

گفتنی است در راستای معرفی و تبیین جایگاه برجسته فرهنگ، هنر، شعر و ادب ایران زمین در عرصه جهانی و نکوداشت نام شهریار ملک سخن استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی(شهریار)، و گرامی داشت 27 شهریور؛ روز ملی شعر و ادب فارسی که در سال 1381 در شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شد، جایزه ادبی استاد شهریار به صورت سالانه به آفرینشگران آثار ادبی، اعطا خواهد شد.

کد خبر 974869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha