رزمندگان پیام‌آوران میدان نبرد هستند/ از ارزش‌‌های دفاع مقدس صیانت کنیم

حجت‌الاسلام عادل‌پور ماموریت جدی و خاص رزمندگان این است که اتفاقاتی که در دوران دفاع مقدس رخ داده را به نسل آینده و جدید منتقل کنند گفت: باید از دفاع مقدس صیانت کنیم اما به طور ویژه این ماموریت بر دوش رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور» عصر امروز (شنبه ۵ مهر) در آئین تجلیل از ۴۰ رزمنده خرمشهری دوران دفاع مقدس، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین تبریک به مناسبت گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه علاوه بر یاد شهدا از باید رزمندگان دوران دفاع مقدس هم یاد کنیم اظهار کرد: هیچ تفاوتی میان مجاهدی که به شهادت رسید و مجاهدی که تمام سرمایه خود را به میدان آورد و تقدیر آن بود که جانباز و آزاده شود و یا اصلا آسیبی نبیند.، وجود ندارد.

 

امام جمعه خرمشهر افزود: این مجاهد نیز با همان اخلاص و عزم به میدان آمد و همسر، فرزند، مال و همه هستی خود را کنار گذاشت و لحظه‌ای هم برای دفاع از کشور، شرف، دین و ناموس تردیدی به خود راه نداد و این همان شهید زنده‌ای است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

 

وی تجلیل از رزمندگان را فقط یک اقدام نمادین دانست و اضافه کرد: ما با این اقدام می‌خواهیم اعلام کنیم که قدردان هستیم اما چه میزان می‌توانیم این قدردانی و قدرشناسی را انجام دهیم؟ رزمندگان نیاز به تقدیر ما ندارند و حتی به این مسائل نیز فکر نمی‌کنند؛ در آن دوران هم کسی به این موضوع هم نمی‌کرد که بعدها چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور رزمندگان را پیام‌آوران میدان نبرد خواند و تصریح کرد: در این باره باید رزمندگان به خاطره‌نویسی دوران دفاع مقدس بپردازند چراکه با چشم خود بسیاری از امور مربوط به جنگ را دیدند، با شهدا زندگی کردند، حرف‌هایشان را شنیدند و قبل از شهادت آن حالت عرفانی را به رزمندگان منتقل کردند؛ کسی این تجربیات را ندارد مگر آن که در آن میدان حضور داشته باشد تا به آیندگان منتقل کند؛ لذا رزمندگان پیام آوران آن صحنه‌ها هستند و باید قدر خودشان را بدانند.

 

وی با بیان اینکه ماموریت جدی و خاص رزمندگان این است که اتفاقاتی که در آن زمان رخ داده را به نسل آینده و جدید منتقل کنند ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس جهت جلوگیری از تحریف این دوران از سوی دشمنان تاکید کردند.

 

امام جمعه خرمشهر با اشاره به اینکه باید از دفاع مقدس صیانت کنیم اما به طور ویژه این ماموریت بر دوش رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی است ابراز کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان و برخی از بدخواهان و منافقان به دنبال تحریف مکتب امام (ره) و دفاع مقدس هستند.

 

وی عنوان کرد: برخی از سخنان جوانان را به شک و تردید می‌اندازد و این شک و تردید قطعا انسان را دگرگون می‌کند گفت: باید مراقب باشیم و جلوی تحریف‌ها را بگیریم هیچ کسی همانند پیشکسوتان نمی‌تواند جلوی تحریف را بگیرد بحث خاطره‌نویسی انتقال تجارب و دیده‌ها بسیار مهم ست.

 

امام جمعه خرمشهر تاکید کرد: پیشکسوتان جنگ باید خاطرات خود را بر روی کاغذ بیاورند چرا که ما به تک تک کلمات و مطالبی که در ذهن می‌پرورانند و در گذشته مشاهده کردند به عنوان خاطره نیازمندیم و جوانان نیز به آنها نیاز دارند؛ برخی‌ها که ذوق، علاقه و قدرت نویسندگی دارند باید خاطرات آن دوران طلایی و مقدس را بنویسند و آنهایی هم که این قدرت را ندارند با کمک دیگران این خاطرات را به رشته تحریر درآورند.

 

وی با بیان اینکه خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید به کتاب تبدیل شود خاطر نشان کرد: طبق فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب این اثرها و نوشته‌ها باید با ادبیات فاخر و موثر در معرض دید عموم مردم به ویژه جوانان قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام عادل‌پور بر لزوم ساخت فیلم خاطرات رزمندگان دفاع مقدس تاکید کرد و یاد آور شد: جوانان بسیار خوش ذوقی داریم که می‌توانند این اثرها را تبدیل به فیلم کنند این نیز یکی از ماموریت‌های بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

 

کد خبر 976387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha