حزب سیاسی سعودی‌های در تبعید/آیا دموکراسی وارد عربستان می‌شود

گروهی از چهره های معترض برجسته سعودی در تبعید یک حزب سیاسی ایجاد کرده اند که امیدوارند بتواند به دموکراسی منتهی شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروهی از چهره های معترض برجسته سعودی در تبعید یک حزب سیاسی ایجاد کرده اند که امیدوارند بتواند به دموکراسی منتهی شود و محمد بن سلمان (MBS) را از سلطنت برکنار کنند.

 

در کشور فوق محافظه کار عربستان تشکیل احزاب سیاسی به شدت ممنوع و نوعی فتنه علیه پادشاه محسوب می شود و ممکن است به حبس ابد منجر شود. از زمان تاسیس سلطنت آل سعود در سپتامبر 1932 کشور عربستان منحصراً توسط این خانواده اداره می شود.

 

مداوی الرشید ، سخنگوی حزب جدید ، در مصاحبه اختصاصی با بیزنس اینسایدر گفت این حزب تلاشی برای وارد کردن حقوق سیاسی و مدنی به داخل کشور عربستان است و به مردم اجازه می دهد نهادهای دموکراتیک را تجربه کنند.

 

عربستان سعودی به هیچ وجه کشوری امن برای فعالان مدنی سیاسی نیست و بیشتر آنها پشت میله های زندان هستند. این افراد حتی در کشورهای همسایه نیز در امنیت نیستند.

 

در اکتبر 2018 ، روزنامه نگار سعودی جمال خاشقچی منتقد برجسته عربستان سعودی ، در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز وحشیانه ای کشته و تکه تکه شد.

 

این جنایت هولناک عربستان را در بزرگترین بحران خود از زمان حملات 11 سپتامبر فرو برد. برخی از دولت های غربی و همچنین سیا گفتند که آنها معتقدند بن سلمان دستور این قتل را داده است.

کد خبر 976433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha