هوشمندانه‌ترین ریل‌گذاری برای دفاع مقدس توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است

کلانتری ضمن تاکید بر اینکه هوشمندانه‌ترین ریل‌گذاری برای دفاع مقدس چارچوبه‌ای است که مقام معظم رهبری تعیین کرده، گفت: این به آن معنا بوده تا جوانان بدانند دفاع مقدس بخش هویت بخش دینی ما و الگو گرفته از قیام عاشورا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» شب گذشته (۵ مهرماه) در برنامه «شب‌‌های شیدایی» به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: حمله داعش گونه در شهریور ۵۹ اتفاق می‌افتد و امام می‌فرماید «دزدی آمده و سنگی دزدکی انداخته و در رفته است».

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امام بارها دشمن را این گونه تعریف کرده زیرا تمام پایه‌های دشمن مادی بود، گفت: سختی‌هایی تحمیل شد و در سال ۶۰ روزی مثل امروز را تجربه کردیم.

 

وی به سالگرد «شکست حصر آبادان» در عملیات ثامن‌الائمه اشاره کرد و با اشاره به اینکه در این عملیات فرمان ولی امر محقق شد و نقطه عطفی در جنگ بود، به دیگر روزهای تاریخی در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یک روز تاریخی و شیرین اتفاق می‌افتد و آزادی خرمشهر که کاری فوق العاده در دوره دفاع مقدس بوده و فتح خرمشهر کار نظامی پیچیده‌ای بود رخ می‌دهد.

 

کلانتری تاکید کرد: امام هوشمندانه، روان شناسانه و جامعه شناسانه و با نگاه فرماندهی حرف می‌زد و در جایی دیگر می‌ فرماید: «من بر دست و باوزی رزمندگان بوسه می‌زنم» و این از ویژگی های بارز امام امت بود که صادقانه با رزمندگان و مردم صحبت می‌کند.

 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا زمانی که بسیج ورود پیدا نکرد موفقیت‌های بزرگ حاصل نشد، ادامه داد: در قالب بسیج مردمی هر کسی به سهم خود از این انقلاب و کشور در برابر حمله ددمنشانه دشمن پاسداری می‌کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: جنگی که در دنیا سابقه ندارد که هواپیما را به کسی اجاره دهند و ۴۰ کشور نیرو و تجهیزات داد که بعد از جنگ جهانی اول و دوم بی‌سابقه بود، آن هم در برابر کشوری که تازه انقلاب کرده است.

 

کلانتری ضمن تاکید بر اینکه هوشمندانه‌ترین ریل‌گذاری برای دفاع مقدس چارچوبه‌ای است که مقام معظم رهبری تعیین کرده، گفت: این به آن معنا بوده تا جوانان بدانند دفاع مقدس بخش هویت بخش دینی ما و الگو گرفته از قیام عاشورا بوده و در عین سختی‌ها به ما عزت داد و جنگ را با کمترین امکانات با عزت پشت سر گذاشتیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: حرکت ترکیبی و منسجم باعث شد که جمهوری اسلامی در برابر دنیای استکباری ایستادگی کند و یک وجب از خاک خود را از دست ندهد و در ادامه امام با درایت و با معامله با خدا قطعنامه را پذیرفت و جنگ با پیروزی خاتمه یافت و این عزت به جز پیروی از رهبر ایجاد نمی‌شد.

 

وی گفت: در جبهه ترک، لر و عرب کنار هم بودند و خروجی این شد که امروز سربلند هستیم و دشمن جرات حمله نظامی را ندارد و می‌داند یک ملت متحد جوان داده پشت سر فرمانده کل قوا هستند.

 

کلانتری به یکی دیگر از دلایل موفقیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرماندهان ما خودشان جلو بودند و حتی لباس رزمندگان را می‌شستند و کفش‌های بچه‌ها را واکس می‌زدند.

کد خبر 976460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha