ضرورت تعامل و همکاری بین ادارات در رفع فقر ومحرومیت جامعه

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: کمک به نیازمندان و دستگیری از ایتام، محرومان و تامین نیازمندی‌های آنان از جمله بارزترین شاخصه‌های پیامبر گرامی اسلام وائمه اطهار(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه ابهر در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری بیت الاسرار در شهرستان ابهر اظهار کرد: کریم‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که با مردم مهربان بوده و در برابر مشکلات آن‌ها احساس وظیفه کنند.

 

حجت الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به سیره اهل‌بیت (ع) در دستگیری از نیازمندان و فقرا گفت: کمک به نیازمندان و دستگیری از ایتام  و محرومان  وتامین نیازمندی‌های آنان ازجمله بارزترین شاخصه‌های  پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بود.

 

وی با تأکید بر رسیدگی به حال محرومان افزود: امدادگری و مددکاری از ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام وائمه اطهار(ع) بود وآن بزرگواران شخصاً به این کار می‌پرداختند و پیامبر خاتم اسلام  و ائمه اطهار(ع) با دستان پرسخاوت خود نیاز آنان را برآورده و با ایتام به ملاطفت و مهربانی رفتار می‌کردند.

 

امام‌جمعه شهرستان ابهر به ویژگی بارز امام خمینی (ره) نیز اشاره کرد وادامه داد: امام خمینی (ره) به پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) نسبت به حال نیازمندان، محرومان و درماندگان احساس مسئولیت داشته و حتی قبل از پیروزی انقلاب نیز خدمات ماندگار و اثربخشی در این زمینه انجام داده‌اند و امروز ما نیز بیش از همیشه نیازمند آموزه‌های اصیل امام (ره) هستیم .

 

حجت‌الاسلام رحیمی ضمن قدردانی از فعالیت‌های اثربخش کمیته امداد استان زنجان به‌ویژه در ایجاد مراکز نیکوکاری آمادگی ائمه جمعه را برای همکاری و همراهی با این مراکز در جهت خدمت به محرومان اعلام کرد.

 

فرماندار شهرستان ابهر نیز در این مراسم ضمن تقدیر از همت کمیته امداد حضرت امام استان در جهت ایجاد مرکز نیکوکاری از خدمات ارزشمند این نهاد در ایجاد مراکزقدردانی کرد.

 

نوروزی با اشاره به نظارت بر عملکرد خیریه ها ومراکز نیکوکاری گفت: اگر خیریه ها و مراکز نیکوکاری عملکرد خود را به صورت شفاف به مردم ارائه دهند؛ اعتماد مردم به این مراکز افزایش یافته و کمک های بیشتری به این مراکز می شود.

 

فرماندار شهرستان ابهر اظهار امیدواری کرد: با عملکرد خوب این موسسات مشکلات نیازمندان برطرف شده وهیچ فرد نیازمندی در شهر نداشته باشیم.

 

کد خبر 976490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha