۱۸۴ میلیارد ریال طرح اشتغالزایی کمیته امداد خراسان جنوبی اجرایی شد

حسینی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۵۵۲ طرح اشتغالزایی در خراسان جنوبی با تسهیلاتی بالغ بر ۱۸۴ میلیارد ریال توسط مددجویان اجرایی شده است.

«سید رضا حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه امسال در مجموع بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص‌ یافته است ، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۵۵۲ طرح اشتغالزایی با تسهیلاتی بالغ بر ۱۸۴ میلیارد ریال توسط مددجویان اجرایی شده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲۰۸ طرح توسط مجریان زن و ۳۴۴ طرح توسط مجریان مرد اجرایی شده است، افزود: اجرای طرح های اشتغال برای  ۶۰۸ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: همچنین از مجموع کل طرح‌ها، ۲۲۹ مورد شهری و ۳۲۳ مورد روستایی بوده که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و رونق روستاها داشته است.

 

حسینی عنوان کرد: ۱۷۴ مورد از طرح‌های اشتغال سال جاری در زمینه خدمات، ۲۲۵ مورد دامداری، ۱۲ مورد صنایع دستی، ۲۷ مورد کشاورزی، ۱۲ مورد طیور، ۱۵ مورد حمل و نقل، ۳۴ مورد فرش و گلیم و ۵۳  مورد صنعتی بوده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی گفت: از مجموع طرح‌های اجرا شده، ۴۲۶ مورد در قالب خوداشتغالی و خودکفایی و بقیه در قالب مشاغل خانگی بوده همچنین در مدت ۹ هزار و ۲۰۷ فقره نظارت بر طرح‌ها انجام شده است.

 

وی بیان کرد: تسهیلات کم بهره پرداخت شده به مددجویان تا سقف ۸۰ میلیون تومان و افراد غیر مددجویی یا فرزندان مددجویان تا سقف ۵۰ میلیون تومان بوده است. 

 

حسینی همچنین از بافت ۷۷۵ مترمربع فرش در ۶ ماه نخست امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ارزش ریالی این فرش‌ها ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است. 

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد اشتغال برای مددجویان با اجری طرح نیروگاه‌های خورشیدی در استان، افزود: از سال ۹۷ تاکنون ۱۶۵ طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان اجرا شده که از این تعداد ۵۵ مورد در سال جاری انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه به زودی ۲۴ نیروگاه‌های خورشیدی وصل به شبکه می شود، بیان کرد: به هر متقاضی نصب پنل خورشیدی از طرف کمیته امداد ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای خریداری و نصب تجهیزات پرداخت می‌شود.



حسینی گفت: شرکت توزیع نیروی برق به صورت تضمینی برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی نصب شده برای مددجویان را ۲۰ ساله خریداری می‌کند.

کد خبر 976517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha