۲۱ هزار واحد مسکن  روستایی ملایر دارای سند مالکیت هستند

سوری گفت: تا کنون توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۲۱ هزار سند مالکیت برای واحدهای مسکن روستایی ملایر صادر شده است.

«داود سوری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: ملایر دارای  208 روستای دارای سکنه است که   ۲۶ هزار واحد مسکونی  در این روستاها داریم و  تاکنون ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در این شهرستان آن مقاوم‌سازی شده  است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  شهرستان ملایر  شاخص مقاوم سازی مسکن های روستایی ملایر را  ۶۵ درصد برشمرد و افزود:  با تکمیل دو هزار واحد دیگر  تا پایان امسال  این شاخص به ۷۲ درصد خواهد رسید.

  رئیس بنیاد مسکن  شهرستان ملایر افزود: با توجه به سیل سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده در روستاهای ملایر احداث شد و ۶۲۱ واحد مسکونی نیز در حال بازسازی است.

 وی با بیان اینکه تعداد یک هزار 128 واحد نیز تعمیری بوده است افزود: کار تعمیرات این تعداد واحد نیز انجام شده  است.

در ادامه با اشاره به صدور سند مالکیت واحدهای مسکن روستایی گفت: تاکنون حدود ۲۱ هزار سند مالکیت برای واحدهای روستایی این شهرستان صادر و تحویل متقاضیان شده است .

وی با اشاره به وقفی بودن  ۶۳.۵ درصد از اراضی این شهرستان خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ روستای این شهرستان موقوفه بوده که در این راستا  ضرورت دارد  متقاضیان از طریق اداره اوقاف و امور خیریه نسبت به تعیین تکلیف املاک خود برای صدور سند مالکیت ااقدام لازم را داشته باشند

 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر به اقدامات این نهاد در ساخت مسکن شهری برای محرومان نیز اشاره و بیان کرد: از سال‌های گذشته سه طرح احداث مسکن شهری ۱۷۶ واحدی در شهرک ولیعصر(عج) میدان جهاد، طرح ۱۴۶ واحدی و ۴۲ واحدی در دستور کار بنیاد مسکن این شهرستان قرار گرفت ,  در مجموع ۳۶۴ واحد در قالب مسکن محرومان در شهر ملایر احداث و تحویل اقشار کم‌درآمد شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح بازنگری طرح هادی در روستاهای شهرستان ملایر  گفت: طرح هادی 5 رستای شهرستان امسال  انجام شده  و حدود 60 روستای دیگر نیاز به طرح بازنگری دارند که  قرار است امسال طبق برنامه ریزی طرح بازنگری 14 طرح هادی 14 روستا انجام شود

کد خبر 976528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha