افتتاح غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس

به مناسبت هفته دفاع مقدس غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس با عنوان «روشنای خاطره‌ها» و نمایشگاه عکس و آثار مکتوب در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح و از موشن گرافیک سردار شهید سلیمانی و پرتره شهید ولی پور رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، آئین رونمایی از این آثار فاخر هنری حوزه دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام «سید رضا افتخاری»، مدیرکل  تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، خانواده شهید عبدالحسین ولی پور و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

 

«شریف اسلامی» در این آئین در زمینه غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس (روشنای خاطره‌ها)، گفت: به دلیل شرایط کرونایی در کشور این غرفه مجازی با هدف دسترسی آسان به مطالعه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و تسهیل در خرید اینترنتی این کتاب‌ها راه اندازی شده است.


رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: علاقه مندان به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس می‌توانند جهت خرید کتاب‌های این غرفه به نشانی اینترنتی www.8roshana.ir مراجعه کنند و با 20 درصد تخفیف کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

وی ادامه داد: در طرح غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس هر خریدی که در هر نقطه‌ای از کشور صورت پذیرد در بسته بندی ویژه و کاملاً بهداشتی به صورت رایگان تحویل مشتری داده می‌شود و متناسب با سقف خرید، هدیه ویژه‌ای نیز اختصاص داده خواهد شد.

 

اسلامی گفت: این طرح با هزار عنوان کتاب با همکاری انتشارات شهید کاظمی، روایت فتح، 27 بعثت و سوره مهر برگزار شده و تا 17 مهر ماه میزبان علاقه مندان به ادبیات دفاع مقدس است.
 

 

افتتاح نمایشگاه عکس و آثار مکتوب تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

همچنین در ادامه این آئین، به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه کتاب های دفاع مقدس تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.


«شریف اسلامی» در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه کتاب‌های تولیدی حوزه هنری استان با موضوع دفاع مقدس که در چند سال اخیر چاپ و منتشر شده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از پنجم مهرماه به مدت یک هفته در محل حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد واقع در گلستان 14 پلاک 20 جنب اداره کل بنیاد شهید استان دایر است.

 

وی ادامه داد: حوزه هنری استان طی سال های اخیر بیش از 20 کتاب با موضوع دفاع مقدس تولید و عرضه کرده است.

 

اسلامی عنوان کرد: در سال جاری نیز پنج کتاب دیگر در این حوزه در دست تولید بوده که در صورت بهبود شرایط بودجه‌ای به چاپ خواهند رسید.

 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از انتشار کتاب «از گدار تختی تا رمادیه» خاطرات عبدالصاح خاک نژاد از اسارتگاه های عراق خبر داد و گفت: این کتاب توسط انتشارات سوره مهر چاپ شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

 

موشن گرافیک «عقیق مقاومت» رونمایی شد

رونمایی از موشن گرافیک «سردار سلیمانی» از تولیدات حوزه هنری از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

شریف اسلامی همچنین در آئین رونمایی از این اثر هنری تصویری، گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس این موشن گرافیک پنج دقیقه‌ای با عنوان «عقیق مقاومت» به پاس گرامی داشت نام و یاد سردار شهید قاسم سلیمانی به همت واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

 

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موشن گرافیک به کارگردانی مهدی نجفی نژاد با هدف بررسی زندگی نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و معرفی هر چه بهتر رشادت‌های این شهید گرانقدر به نسل جوان امروزی تولید شده است.

 

وی ادامه داد: موشن گرافیک عقیق مقاومت با ظرافت‌های بصری، روایی و واقع گرایانه زندگی کلی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.


شریف اسلامی گفت: این موشن گرافیک به مناسبت آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس تولید و از طریق پایگاه‌های اطلاع رسانی مجازی حوزه هنری از جمله اینستاگرام به آدرس:@artyasuj.ir و صفحه آپارات به آدرس:www.aparat.com/artyasuj.ir منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.


رونمایی از پرتره یک شهید دفاع مقدس

رونمایی از پرتره نقاشی سردار شهید «عبدالحسین ولی پور» از شهدای شاخص استان از دیگر برنامه‌هایی بود که امروز در حوزه هنری استان برگزار شد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه آئین رونمایی از این اثر هنری گفت: پرتره نقاشی سردار شهید عبدالحسین ولی پور با هدف نشر و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تولید شده است.


«عبدالرسول شریفی» افزود: این تابلو به سفارش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و توسط هنرمند هم استانی علی حسن قاسمیان با تکنیک رنگ روعن در ابعاد 50 در 70 نقاشی شده است و امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

 

وی گفت: واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد در آینده نزدیک پرتره نقاشی سایر شهدای شاخص استان را نیز طراحی و تولید کند.
 

 
 
 
کد خبر 976721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha