۲۳آذر آخرین‌مهلت ارسال اثر به دومین جشن داروگ

اسفندیاری آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشن داروگ را ۲۳آذرماه ۱۳۹۹ اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشن آثار خود را به شماره ۰۹۲۱۶۷۴۸۶۰۳ واتساپ نمایند.

«محمد اسفندیاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، از انتشار فراخوان دومین جشن داروگ )مجازی و اینترنتی)خبر داد و گفت: بنیاد نیما یوشیج با مساعدت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران ، شورای اسلامی روستای ملی یوش و همچنین مرکز اطلاع‌رسانی داروگ nimahouse.ir  دومین جشن داروگ را برگزار می‌کند  .

 

مدیر اجرایی بنیاد نیما یوشیج و دبیر جشن داروگ بابیان اینکه این جشن در چهار بخش شامل؛ خواندن شعر نیمائی، ارسال شعر زبان تبری ، غزل ، ترانه و دوبیتی رده جوانان در مقطع  دبیرستان و دانشگاه، عکاسی و تکریم از شاعران تبری برگزار می‌شود، افزود: شرکت در بخش خواندن شعر نیمائی که برای عموم آزاد است .

 

 وی بابیان اینکه برای ارسال آثار به  بخش عکاسی هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، خاطرنشان شد: همچنین در بخش تکریم از شاعران تبری احتیاج به ارسال آثار نیست ، هیئت‌داوران با توجه به سابقه، قدمت و آثار شاعران تبری اقدام خواهند کرد .

 

اسفندیاری بابیان اینکه تکریم از شاعران زبان تبری، تقدیم تندیس بلورین به همراه جایزه نقدی ویژه به شخصیت تراز اول موردنظر هیئت‌داوران، تکریم از نهادها و سازمان‌های فعال و همچنین شخصیت‌هایی که در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ نیما شناسی و شعر نیمایی در زبان فارسی و تبری تلاش می‌کنند، تقدیم تندیس بلورین جشن به نهاد یا شخصیت فعال، تکریم از شاعران  نوجوان مازندرانی که به زبان تبری شعر، غزل و دوبیتی می‌سرایند و تقدیم لوح و جایزه نقدی به نفر برتر (رده سنی دبیرستانی و دانشگاهی) در دستور کار قرار دارد، گفت: اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی به سه اثر برتر که به‌صورت ارسال تصویر با خواندن شعر تبری نیما به مدت ۱دقیقه الی ۲ دقیقه  همراه خواهد بود، برنامه‌ریزی‌شده است.

 

 وی در خصوص تقدیر از عکاس نیمایی بیان کرد: شورای اسلامی روستای ملی یوش به همراه بنیاد نیما یوشیج و مساعدت کنندگان جشن از میان عکس‌های ارسالی به دبیرخانه از عکس ارسالی با نگرش به روستای یوش و موزه نیما یوشیج تقدیر به عمل‌آورده و به عکاس برتر لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود .

 

اسفندیاری بابیان اینکه  برای ارسال آثار مقررات خاصی تعیین نشده و شرکت‌کنندگان می‌توانند حتی از آثار آرشیوی خود برای ارسال به دبیرخانه جشن استفاده کنند، گفت:  در بخش خواندن شعر تبری نیما می‌بایست شرکت‌کنندگان قرائت شعر تبری نیما را به‌صورت تصویری ارسال نمایند و  در صورت توانایی از سازهای محلی یا سازهای ایرانی به‌عنوان موسیقی همراه شعر استفاده نمایند تصاویر ارسالی فقط از طریق اینترنت و در قطع موبایل و در اندازه مستطیل و به عرض قابل‌قبول است.

 

وی بیان کرد: کلیه شرکت‌کنندگان ذیل آثار خود، می‌بایست نام و نام خانوادگی سن، نام شهر و روستا، کد ملی، آدرس دقیق پستی و شماره تلفن خود را به دبیرخانه به‌صورت اینترنتی و مجازی ارسال نمایند .

 

اسفندیاری آخرین‌مهلت ارسال آثار به این جشن را 23آذرماه 1399 اعلام کرد و خاطرنشان شد: از هر شخص نهایتاً یک اثر قابل دریافت خواهد بود ارسال تعداد آثار بالاتر اولین اثر ارسالی در جشن لحاظ خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه  آثار مکتوب به‌صورت Word و آثار تصویری در قالب فایل PDFموردقبول است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشن آثار خود را به شماره 09216748603 واتساپ نمایند.

 

 

 

کد خبر 976730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha