لزوم استفاده از فضای مجازی برای بقای گردشگری فارس

فدایی گفت: کشور ما و استان فارس دارای ظرفیت های عدیده گردشگری هستند که باید از فضای مجازی در بحران کرونا برای بقای صنعت گردشگری بهره لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید فدایی»، امروز (یکشنبه 6 مهر) با تبریک روز جهانی گردشگری به خبرنگاران گفت: با شیوع کرونا شاهد کاهش تراکم بازدیدکنندگان در مجموعه جهانی تخت جمشید بوده ایم.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: روز جهانی گردشگری امسال با سال های قبل متفاوت بوده و این صنعت با مشکلات عدیده مواجه شده است اما لازم است تا صنعت گردشگری با کرونا به یک همزیستی دست یابد.

وی اضافه کرد: اصناف و مشاغل بسیاری که به گرشگری متصل بودند امروز آسیب دیده اند و باید برای فعالیت این مشاغل چاره اندیشی شود که روی آوردن به فضای مجازی در این حوزه می تواند اثربخش باشد.

فدایی تاکید کرد: گردشگری ابعاد گسترده ای دارد که آموزش و فرهنگ نیز در آن گنجانده شده و نباید توقف شود و امروز بسیاری از موزه ها در جهان با وجود تعطیلی در ایام بیماری، فعالیت های خود را در فضای مجازی انجام می دهند.

وی ادامه داد: کشور ما و استان فارس نیز که دارای ظرفیت های عدیده گردشگری هستند باید از این حوزه مجازی بهره لازم را ببرند تا سفره گردشگری ما نیز پهن بماند.

فدایی تصریح کرد: برای بقای صنعت گردشگری در شرایط حاضر، برنامه ریزی همه جانبه برای جذب گردشگر باید به انجام برسد و به سمتی برویم تا گردشگری و کرونا همزیستی داشته باشند.

کد خبر 976775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha