دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت

حیدری، دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت خبر داد و گفت حداقل ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «شهاب حیدری»، امروز(6مهر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دسترسی به خدمات «پهن باند سیار» با استفاده از ایجاد سایت‌های جدید در اولویت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان قرار دارد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه 84 درصد از روستاهای استان از خدمات پهن باند سیار برخوردار هستند، افزود: طبق برنامه ششم توسعه بنا است که حداقل ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

 

وی با بیان اینکه سه اپراتور در استان لرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: برای اپراتور اول می‌توان به وجود ۵۵۲ سایت ۲G، ۴۸۰ سایت ۳G و ۴۸۰ سایت ۴G، برای اپراتور دوم ۴۷۳ سایت ۲G، ۴۵۰ سایت ۳G و ۵۱۵ سایت ۴G و برای اپراتور سوم ۴۶ سایت ۳G اشاره کرد.

 

حیدری با اشاره به وجود هزار و ۵۶۹ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار لرستان، اذعان داشت: هم اکنون تعداد هزار و ۳۷۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

 

وی عنوان داشت: با توجه به قرار گرفتن روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار در مسیر اجرای این طرح‌ها، روستاهای دارای جمعیت ۱۰ تا ۱۵ خانوار استان لرستان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان بر ضرورت راه اندازی دفاتر ICT در روستاها تأکید کرد و گفت: این مهم برای ایجاد اشتغال، تحقق دولت الکترونیک، ایجاد عدالت اجتماعی ضروری است.

کد خبر 976795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha