اساسی‌‌ترین وظیفه مسئولان رفع مشکلات اقتصادی مردم است

سردار تنگسیری حل مشکلات اقتصادی مردم را از اساسی‌ترین وظیفه مسئولان نظام دانست و گفت: مسئولان به‌ خصوص دولتمردان باید با درایت و برنامه‌ریزی مدون به دنبال چاره‌جویی جهت رفع نیازهای مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان منطقه آزاد اروند، «سردار علی تنگسیری» امروز (یکشنبه 6 مهر) در نخستین همایش نقش عشایر در دفاع مقدس با عنوان (رشادت های عشایر) که در سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با بیان اینکه مردم خوزستان به ویژه عشایر غیور و مرزدار این استان در برخی عملیات‌های نظامی دوران دفاع مقدس نقش محوری و اساسی داشتند اظهار کرد: جامعه سلحشور عشایری همواره از پیشگامان تحقق آرمان های انقلاب بوده و در تبعیت از ولایت فقیه، رهبری و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب حضوری چشمگیر و تحسین برانگیزی داشته‌اند.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراهی عشایر خوزستان در طول دوران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: عشایر به‌عنوان مرزبانان این کشور در دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان در عملیات‌های مختلف جانفشانی کرده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند و نشان دادند همواره و در همه حال حامی نظام و انقلاب اسلامی ایران هستند؛ آنها شهید دادند تا انقلاب و اسلام زنده بماند.

 

وی با بیان اینکه عشایر در دوران دفاع مقدس غیرتمندانه از ناموس، کشور و اسلام دفاع کردند ادامه داد: شاید در صفحات تاریخ نامی از آنها برده نشده اما ما باید به این شهامت ها بپردازیم؛ روستائیان در مرز را فراموش نمی‌کنیم چرا که حاضر به اطاعت از صدام و صدامیان و خیانت به کشور و ناموس خود نشدند.

 

سردار تنگسیری شهید خلبان یاسینی را شجاع مرد عشایر غیور و سردار شهید دریساوی را متعلق به عشایر دانست و تصریح کرد: چکیده دلاورمردان شهید عشایر سردار سرلشکر علی هاشمی است، سردار سلیمانی به عشایر خوزستان عشق می‌ورزید و بنده نیز با عشق آماده‌ام که دست به سینه در مقابل همه عشایر عزیز قرار بگیرم و از آنها تشکر کنم.

 

وی با اشاره به اینکه دنیا پایان می یابد و نباید به آن وابستگی داشته باشیم اضافه کرد: آن چیزی که باقی می ماند عزت، شرف، ناموس، اسلام و دین است و اگر می خواهیم ماندگار شویم نقشه راه این است که آنها را فراموش نکنیم.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اتحاد و همدلی را رمز موفقیت نظام در همه عرصه‌ها خواند و تاکید کرد: همبستگی که در عشایر در هم سویی با نظام و انقلاب وجود دارد نماد عینی این وحدت است و همانگونه که امام راحل فرمودند عشایر جزء ذخایر انقلاب اسلامی هستند لذا مسئولان باید نسبت به این قشر احساس مسئولیت کنند.

 

وی تنها راه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را در گرو تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: تا مادامی که عمل به فرامین رهبری و حرکت در مسیر رهنمودها و اندیشه‌های ایشان سرلوحه کار آحاد ملت باشد، هیچ آسیب، گزند و تهدیدی متوجه کشور نخواهد شد.

 

سردار تنگسیری با بیان اینکه در دوران طاغوت بالاترین برد موشک شناورهای ما ۴۵ کیلومتر بود خاطر نشان کرد: اکنون در نیروی دریایی موشک ساخت نیروهای بومی آن هم کروز نه بالستیک ۷۰۰ کیلومتر برد دارد و وزارت دفاع و نیروی مسلح نیز موشک های کروز را در بردهای هزار کیلومتر تولید می‌کند.

 

وی عنوان کرد: امروز دشمن می‌داند در مقابل چه کسی قرار گرفته است، در یک مقطع کوتاه نیروی دریایی سپاه با دست‌ خالی و قایق ماهیگیری که روی آن سلاح گذاشته بودیم در مقابله با نیروهای آمریکایی فقط چهار شناور را از دست دادیم و ۹ شهید را تقدیم کردیم، اما از آنها بیش از ۵۴ کشته گرفتیم.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود حل مشکلات اقتصادی مردم را از اساسی‌ترین وظیفه مسئولان نظام برشمرد و تاکید کرد: مسئولان به‌ خصوص دولتمردان باید با درایت و برنامه‌ریزی مدون به دنبال چاره‌جویی حل نیازهای مردم باشند.

 

وی با اشاره به اینکه هدف دشمن توطئه و ایجاد تفرقه‌افکنی میان مردم و مسئولان است اذعان کرد: باید در این زمینه هوشیار باشیم، ایران اسلامی بسیار غنی است و دشمن توانایی از پا درآوردن ما را ندارد، همانگونه که دشمن در هشت سال دفاع مقدس برابر ما زانو زد اکنون نیز زانو خواهد زد، ما در آب‌های خلیج فارس و هر جای دیگری آماده مقابله با دشمن هستیم.

 

سردار تنگسیری از برخورداری امنیت بالای آب‌های سرزمینی ایران اسلامی خبر داد و خاطر نشان کرد: فرزندان این کشور شبانه‌روز آب‌های سرزمینی را پایش می کنند و خواب را بر چشم دشمنان به خصوص آمریکای جنایتکار حرام کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه امروز ایران به لحاظ تجهیزات نظامی به نقطه‌ای رسیده است که توان مقابله با هرگونه سلاح دشمن را دارد اضافه کرد: محکم در مقابل دشمن خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم منافع ایران اسلامی در خلیج فارس و سرزمین‌های آبی از سوی دشمن به خطر بیفتد.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران از الحاق 188 پهباد و 112 شناور رزمی در سال جهش تولید به نیروی دریایی سپاه خبرد اد و تصریح کرد: فرمان ولی امر مسلمین در نیروی دریایی سپاه در سال جهش تولید عملی و تا پایان سال نیز به ظرفیت توان نیروهای دریایی سپاه اضافه خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در مقابل دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تا پای جان ایستادگی خواهیم کرد ادامه داد: میدان را در مقابل دشمنان خالی نخواهیم کرد و آسیب جدی به پیکره استکبار جهانی وارد می‌کنیم.

 

سردار تنگسیری یاد آور شد: نیروی دریایی سپاه و ارتش بر تنگه هرمز و خلیج فارس اشراف کامل دارند و حضور آمریکا در این منطقه هیچگونه امنیتی را به دنبال ندارد.

 

کد خبر 976825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha