نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت های اصحاب رسانه است

فتایی با بیان اینکه نسل اصحاب رسانه در دوران دفاع مقدس اثرگذار بوده است، گفت: نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت های اصحاب رسانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد حسین فتایی» شامگاه (6 مهر) در آیین تجلیل از پیشکسوتان رسانه ای دفاع مقدس و اکران خصوصی مستند با یک خبرنگار، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: نقش رسانه های در دوران دفاع مقدس نقشی اثرگذار و در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نهادینه سازی فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را مهم ترین گام در خنثی کردن توطئه های دشمنان دانست و افزود: برای نسل جدید انقلاب نیاز است، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز هم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت از رسالت های اصحاب رسانه است، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه استان لرستان چه در دوران هشت ساله دفاع مقدس و چه پس از تاکنون در حوزه نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت گام های خوبی برداشه است.

 

فتایی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دلاورمردی های مردان لر در جبهه دوران دفاع مقدس« رزم مردان لر بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است»، ابراز کرد: مردم لرستان در دوران دفاع مقدس نقشی تاثیر گذار داشتند.

 

وی در ادامه با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزود: امسال برنامه های متنوع فرهنگی وهنری با رویکرد نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان برگزار شد.

 

فتایی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در استان، بیان کرد: این نمایشگاه با حضور دستگاه های اجرایی به خوبی برگزار شد و فعالیت های فرهنگی وهنری خوبی در این نمایشگاه در راستای ترویح فرهنگ ایثار و مقاومت برگزار شد.

 

وی افزود: رونمایی از پوستر هفته دفاع مقدس که مزین بود با شعار کنگره 6 هزار و 200 شهید استان،  رونمایی از کتاب، رونمایی از اکران خصوصی مستندی با عنوان« با یک خبرنگار» مروبط به خاطرات خبرنگار جانباز لرستانی حسن مرادی، و... از برنامه های حوزه فرهنگ و هنر در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و مقاومت است.

 

فتایی ادامه داد: سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد، پس از بازسازی  به مناسبت هفته دفاع مقدس با برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان رسانه ای دفاع مقدس و اکران خصوصی مستند «با یک خبرنگار» گشایش یافته است.

 

گفتنی است، در این همایش از خبرنگاران دوران دفاع مقدس استان، عزت الله چنگایی، نورالدین احمدی، علی امرایی، محمد رضا حافظیان، مجید شیران، حسن مرادی و حمید فولادوند با هدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

در پایان این همایش مستند فعالیت ها و زندگی نامه دوره دفاع مقدس و انقلاب  حسن مرادی با عنوان « یک خبرنگار» اکران عمومی شد.

 

این همایش به همت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی خرم آباد برگزار شد.

کد خبر 976885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha