۲۰ نفر از میان نویسندگان استان در زمینه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند

حجت الاسلام خدایاری گفت: نزدیک ۲۰ نفر از میان انبوه نویسندگان استان در زمینه دفاع مقدس، ریشه‌ها و ابعاد آن قلمفرسایی نموده‌اند و آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشته‌اند

«حجت الاسلام ناصر خدایاری»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: نزدیک ۲۰ نفر از میان انبوه نویسندگان استان در زمینه دفاع مقدس، ریشه‌ها و ابعاد آن قلمفرسایی نموده‌اند و آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشته‌اند، اما به نظر می‌آید کار فاخر و در تراز دفاع مقدس هنوز که هنوز است کمتر به رشته تحریر در آمده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه  دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای یکدلی و‌همبستگی ملت ایران از هرقوم و‌نژاد در برابر قدرت های بزرگ جهان بود، افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای باز خوانی ابعاد مختلف جنگ تحمیلی و انتقال وقایع آن به نسل های آینده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی کتاب مربوط به دفاع مقدس، تدوین و تالیف کتابشناسی دفاع مقدس، تجلیل و تکریم نویسندگان مربوط به دفاع مقدس، حمایت از چاپ کتاب مربوط به دفاع مقدس و خرید آثار منتشره در این خصوص از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این هفته است.

حجت الاسلام خدایاری همچنین معرفی آثار مربوط به دفاع به طرق مختلف و اختصاص غرفه ویژه در نمایشگاه های کتاب استان به دفاع مقدس را نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.

وی گفت: بزرگترین مروجین فرهنگ ایثار خود شهدا هستند که مفاهیم ذکر شده را  نه در نوشتن،  بلکه در کتاب عمل و نبرد به بهترین نحو ممکن ترسیم نموده‌اند.

حجت‌الاسلام خدایاری با بیان اینکه دفاع مقدس نیاز به تدوین یک دایره المعارف با تمام مختصات خود دارد، ادامه داد: دفاع مقدس از نادرترین جنگ‌هایی است که وجبی از خاک نصیب دشمن نشد و‌این افتخار درسایه جانفشانی هزاران هزار رزمنده دلاور بود.

 

کد خبر 976956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha