طرح ویژه نظافت در مسجد «فیصل» برای حفظ نماد معماری مدرن در پاکستان

حدود ۳۰۰ کارگر در طرح دو روزه نظافت در مسجد «فیصل» پاکستان و مناطق اطراف آن به منظور به وجود آوردن یک محیط تمیز و پاکیزه برای بازدیدکنندگان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « urdupoint»،حدود 300 کارگر در طرح دو روزه نظافت در مسجد «فیصل» پاکستان و مناطق اطراف آن به منظور به وجود آوردن یک محیط تمیز و پاکیزه برای بازدیدکنندگان شرکت کردند.

 

«عامر علی احمد»،رئیس مرکز توسعه سرمایه نهادها و گروه های مختلف دولتی و غیر دولتی را برای انجام نظافت در مسجد فیصل و مناطق افراد آن بسیج کرده است.

 

بر اساس این طرح، تمیز کردن عمیق سالن اصلی ، کف مسجد ، تمام مسیرهای پیاده روی از جمله منطقه مسقف ، منطقه فواره ها، پله ها ، دستشویی و وضوخانه و تمیز کردن پنجره ها و درها ، غبارروبی تاسیسات برقی و کار رنگ آمیزی در دستور کار قرار گرفته است.

 

علاوه بر این ، فرشی که در سالن اصلی قرار دارد نیز شستشو داده شده است.  

 

هدف این طرح ویژه حفظ مسجد فیصل به عنوان سرمایه کشور و نماد معماری مدرن است.

 

مسجد فیصل در اسلام آباد پاکستان یکی از زیباترین مساجد جهان و دارای چهار به ارتفاع 90 متر است.

 

این مسجد دارای ساختمانی مربع شکل است که از نظر طراحی و مهندسی با مساجد سنتی که دارای گنبد هستند، تفاوت دارد و گنبد آن به شکل خیمه طراحی و از سنگ مرمر سفید ساخته شده است  .

 

مسجد «فیصل» فقط مکانی برای عبادت نیست چرا که یکی از فعال ترین مراکز تحقیقاتی با تمرکز بر روابط بین الملل، شریعت، مذهب و علوم اجتماعی بخشی از این مسجد است که در محوطه پشتی آن قرار دارد.

کد خبر 976979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha