غم معاش توان کتابخوانی را از مردم بریده است

مستکین گفت: امر کتابخوانی پیوست دیگری هم دارد و آن هم به معاش و غم نان مردم گره خورده است و کسی که غم معاش دارد دنبال کتاب نمی رود اما می بینیم که در ذات ایرانی ها عشق به کتاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالمهدی مستکین»، امروز (دوشنبه 7 مهر) در جمع خبرنگاران که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: شاد ترین مردم جهان، فنلاند هستند که 25 کتاب در سال می خوانند.

مدیر گروه فرهنگ کمسیون ملی یونسکو با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی پیوند دهنده مردم جهان است، تاکید کرد: هرچه میزان کتابخوانی افزایش یابد شادی پایدار هم افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه باید در کنار خرد، شادی پایدار در گسترش یابد، افزود: موضوع فرهنگ توسعه پایدار را روشن نگه می دارد.

به گفته مستکین، وقتی کتاب در صدر بنشیند، هزینه های شهرداری کاهش می یابد چرا که هویت در شهر معنا پیدا می کند و باعث کاهش آسیب های اجتماعی نظیر سرعت بی رویه در شهر می شود.

وی گفت: 196 کشور در رقابت پایتخت کتاب جهان هستند و گردشگری ادبی و فرهنگی هدفی است که شهر نامزد باید پیگیری کند.

مستکین با اشاره به اینکه شیراز بدون تردید پر درخشش ترین شهر در حوزه فرهنگ هستند اما فاصله ما با کشورهای برجسته دنیا زیاد است، افزود: امر کتابخوانی پیوست دیگری هم دارد و آن هم به معاش و غم نان مردم گره خورده است و کسی که غم معاش دارد دنبال کتاب نمی رود اما می بینیم که در ذات ایرانی ها عشق به کتاب وجود دارد.

 

کد خبر 976996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha