حمایت شورای اسلامی شهر شیراز برای تصویب لایحه حق مالکیت معنوی ناشران شیرازی

صبوری گفت: شورای شهر شیراز، از کمپین ناشران فعال شیرازی برای اجرای داوطلبانه حق مالکیت معنوی برای بررسی و تصویب لایحه و طرح­های حمایتی، همراهی لازم را در پیش می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم صبوری»، امروز (دوشنبه 7 مهر) در کنفرانس خبری رونمایی از برنامه­ های کتابخوانی شهرداری شیراز گفت: شیراز با داشتن مراکز دانشگاهی، نمایشگاه های بین المللی، بزرگان ادبی، اماکن گردشگری متعدد و ... از جایگاه ادبی و فرهنگی شناخته شده ای برخوردار است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: همین جایگاه والا موجب آمیخته شدن کتاب و کتابخوانی با فرهنگ شیراز شده است و واقع شدن شماری از کتابخانه های عمومی شهر در مراکز گردشگری آنها را به یک جاذبه در گردشگری تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: شیراز به عنوان شهر دارای گردشگری ادبی، سالانه بیش از هشت میلیون بازدیدکننده در آرامگاه حافظ و سعدی به خود اختصاص می دهد.

صبوری با اشاره به پیشرو بودن شیراز در عرصه کتاب و ادبیات در سال­های اخیر بیان کرد: نویسندگان و شاعران شیرازی، معتبر­ترین جایزه ادبی ایران در سه سال گذشته را از آن خود کرده اند.

وی ادامه داد: پویایی ادبیات در شیراز باعث شده است تا عنوان نخستین کلانشهر پایتخت کتاب ایران در سال جاری به این شهر تعلق گیرد و شورای اسلامی شهر شیراز برای توسعه و تقویت گردشگری ادبی و ترویج کتابخوانی، برنامه های متعددی را دنبال می کند.

صبوری با اشاره به عدم تصویب قانون کپی رایت در کشور گفت: این موضوع مانعی برای پذیرش نمایندگان ایران در فرایند انتخاب پایتخت جهانی کتاب است.

وی اعلام کرد: شورای شهر شیراز، از کمپین ناشران فعال شیرازی برای اجرای داوطلبانه حق مالکیت معنوی برای بررسی و تصویب لایحه و طرح­های حمایتی، همراهی لازم را در پیش می گیرد.

کد خبر 977047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha