خرید مستقیم گوجه فرنگی از کشاورزان شهرستان خرم بید توسط کارخانه های صنایع تبدیلی

خسروانی گفت: کشاورزان شهرستان می توانند محصول گوجه فرنگی خود را به قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال تحویل کارخانه های صنایع تبدیلی دهند.

«آرش خسروانی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: در راستای حمایت از تولید کنندگان، طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی، در اوایل برداشت این محصول با عاملیت سازمان تعاون روستایی انجام شد اما اکنون به دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی خرید مستقیم توسط کارخانه داران از کشاورزان در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید افزود: گوجه کاران خرم بید از بذرهای «هیبرید»، «متین»، «8320»، «تارا»، «افرا»، «نهاوند»، «جی اس 15»، «سما»، «سهند»، «یاقوت»، «بلاریدا»، «کومودور»، «اولا»، «وایکینگ» و «طاها» استفاده کرده که تمامی ارقام بصورت صد در صد نشایی کشت و با آبیاری تیپ، آبیاری شده است و برداشت این محصول  در شهرستان از نیمه دوم شهریور ماه  آغاز و تا نیمه مهر ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 10 هزار تن گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان برداشت شود که میزان چهار تن از این ارقام به صورت تازه خوری وارد میادین میوه و تره بار در سطح شهرستان و استان می شود.

کد خبر 977074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha