پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند همتی از جنس رزمندگان دفاع مقدس است

محمدرضایی با بیان اینکه امروز درگیر یک جنگ تمام عیار در عرصه اقتصادی هستیم، گفت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس جلوه هایی از توکل و کارآمدی را به نمایش گذاشتند اگر می‌خواهیم پیروز شویم نیازمند بهره مندی از اخلاص، تلاش و همتی از جنس دفاع مقدس هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« حسین محمدرضایی» عصر امروز(7مهر) در آئین تجلیل از جهادگران برتر دانشگاهی استان مازندران که به همت سازمان بسیج دانشجویی استان همزمان با آخرین روز هفته دفاع مقدس در دانشگاه مازندران بابلسر  برگزار شد، بیان کرد: امیدواریم در راه شهدا حرکت کرده و همچون شهیدان عاقبت به‌خیر شویم.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، گفت: دوران دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی برای ما است که باید از آن گنجینه نهایت استفاده را ببریم،  باید بررسی و تحلیل شود چه شد که با این همه توانمندی نظامی که رژیم بعثی در اختیار داشت و حمایتی که از کشور عراق می شد چطور ما پیروز میدان شدیم؟

 

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما در آن زمان نوپا بود، ثبات سیاسی و نظامی نداشتیم، بسیج و سپاه تازه تشکیل شده بودند، کشور ما در نابسامانی، آشفتگی و در حال مبارزه با سلطنت طلب‌ها و منفعت طلبان بود، اما در مقابل عراق و ارتش رژیم بعث کاملا آماده بود، حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت عراق بود که ۱۴ لشکر پیاده به جز لشکرهای دیگر داشتند.

 

این مسئول ادامه داد: حمایت اتحادیه عرب و اروپا، آمریکایی ها کشورهای عربی و شرقی، دلارهای منطقه، اهدای تجهیزات نظامی، ارسال نیروهای انسانی توسط کشورهای آفریقایی با هدف جنگ با شیعیان امتیازاتی بود که عراق داشت، هر کسی این وضعیت را می‌دید می‌گفت به زودی شکست انقلاب اسلامی ایران رقم خواهد خورد.

 

وی یادآور شد: دشمن روی در و دیوار خرمشهر نوشت آمدیم که بمانیم اما آنچه در ذهن داشتند عملی نشد، ما در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم، نابرابری در میدان جنگ از نظر تجهیزات نظامی را با بهره‌گیری از نیروی انسانی مومن، انقلابی و کارآمد جبران کردیم.

 

محمدرضایی با اشاره به مجاهدت نیروهای کم سن و سال در دوران دفاع مقدس، گفت: جوانان ما با سنین کم پیروز میدان شدند، امروز جنگ تمام نشده، اگر به اطراف خوب نگاه ‌کنیم متوجه می شویم که درگیر یک جنگ همه جانبه هستیم، اگر می‌خواهیم پیروز شویم باید از فکر و توان جوانان استفاده کنیم؛ بهره مندی از اخلاص، تلاش و همتی از جنس دفاع مقدس موجب پیروزی در جنگ اقتصادی می شود.

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب متذکر شد: اگر ۸ میلیون جوان مومن و انقلابی پای کار داشته باشیم نگران آینده این انقلاب نخواهیم بود. خوشبختانه در بحث مقابله با ویروس کرونا دیدیم که جوانان ما چقدر مخلصانه پای کار بودند در حالی که در کشورهای دیگر این موضوع معضلی است.

 

وی اذعان کرد: در همه عرصه‌ها از جهادگرانی که بدون منت کار می‌کنند باید حمایت کنیم، نیاز دانشی گروه‌های جهادی باید بیشتر توسط دانشگاه‌ها مرتفع شود.

 

محمدرضایی بیان کرد: اردوهای جهادی از لحاظ کیفی و کمی در حال پیشرفت است، هم به نفع جوانان و هم خدمتی برای مردم خواهد بود، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد، نباید همه را به گردن آمریکا بگذاریم البته اینکه آمریکایی‌ها دشمن شماره یک ما هستند در این شکی نیست.

 

جانشین فرمانده سپاه کربلای مازندران تاکید کرد: بسیاری از مشکلات بخاطر بی کفایتی‌ها و بی مسئولیتی‌ها است و خیلی‌ها توجهی به مردم و انقلاب ندارند، اخیرا قیمت مسکن و خودرو سر به فلک گذاشت، چرا قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری باید یک میلیارد تومان باشد؟ کسی رصد نمی‌کند.

کد خبر 977276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha