حرم مطهر فاطمه اخری (س) به قطب معنوی شهر رشت تبدیل شود

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه نشر امور دینی مصداق تعظیم شعائر الهی است، گفت: حرم حضرت فاطمه اخری (س) به قطب اصلی معنوی شهر رشت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» امروز(سه‌شنبه، ۸ مهر) در مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (س)  در رشت، اظهارکرد: بالاترین تقوا، تقوای قلب است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نشر امور دینی مصداق تعظیم شعائر الهی است، تصریح کرد: امامزادگان از احترام خاصی در میان مردم متدین ایران برخوردار هستند.

 

وی با بیان اینکه هویت فرهنگی و دینی ایرانیان بستگی به وجود امامزادگان دارد، اذعان کرد: مردم گیلان و ایران اسلامی به واسطه تکریم فرزندان اهل بیت (ع) به عاقبت خوبی رسیدند و از این جهت هر چه برای این بقاع متبرکه از جمله خواهر امام رضا(ع) حرمت قائل باشیم مایه خیر و برکت است.

 

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه حرم مطهر حضرت فاطمه اخری (س) باید از قطب‌های اصلی معنوی شهر باشد، افزود: یکی از خصوصیات این بانوی مکرمه به مانند تمامی خاندان اهل بیت (ع) از جمله حضرت معصومه (س) این بود که بر اساس حفظ دین خدا، هجرت و سختی‌های بسیاری را تحمل کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه یکی از راه‌هایی که انسان را به مقام شهادت می‌رساند محبت به پیامبر اکرم (ص) است، عنوان کرد: حرم حضرت فاطمه اخری (س) از مکان‌های معنوی خاصی است که مراسم‌های مختلف مذهبی و عزاداری در آن با شوق بسیاری برگزار می‌شود.

 

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و مسئولان فرهنگی باید بتوانند هرچه بیشتر مردم را با خصوصیات و ویژگی‌های این بانوی مکرمه در قالب تولید برنامه‌های تلویزیونی و انتشار گزارش‌های خبری و تصویری در فضای مجازی آشنا و معرفی کنند.


گفتنی است، در مراسم مذکور مضجع مطهر حضرت فاطمه اخری (س) با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان و جمعی از عاشقان و ارادتمندان به آن حضرت غبارروبی و عطرافشانی شد.

کد خبر 977581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha