۳۱ دانش‌آموز و معلم کردستانی به ویروس کرونا مبتلا شدند

فرزین رضاعی گفت: ۳۱ دانش‌آموز و معلم کردستانی به ویروس کرونا مبتلا شدنده‌اند که از این تعداد ۹ نفر دانش‌آموز و ۲۲ نفر معلم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های ملی و مذهبی نیمه دوم سال‌جاری استان کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر 31 دانش‌آموز و معلم کردستانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، رعایت فاصله یک متر و نیمی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: امروز پرسنل درمانی و بهداشتی با جانفشانی مبارزه می‌کنند.

 

 

وی با بیان اینکه کردستان از وضعیت زرد به سمت نارنجی در حرکت است، افزود: یک هفته تا 10 روز فرصت داریم جلوی این بلا را بگیریم.

 

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 200 نفر در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند، بیان کرد: اگر در این ۱۰ روز نتوانیم پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم بدون تردید در وضعیت قرمز بیماری قرار خواهیم گرفت.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: امروز تخت‌های ICU پر شده و تاکنون ۴۰ نفر در ICU بستری هستند و‌ کسی که در این بخش بستری می‌شود احتمال فوت وی بالاست.

 

 

وی گفت: میزان مثبتی‌ها کرونا به ۳۵ نفر رسیده است.

 

 

رضاعی در پایان بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه و  شیوع ویروس کرونا مهم‌ترین امر به معروف و نهی از منکر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان مردم است.

کد خبر 977646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha