نیروی انتظامی آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پدافند غیرعامل است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت ارشاد در حوزه پدافند غیرعامل را دارد، گفت: براساس این تفاهم‌نامه می‌توان مولفه‌های امنیت را به جامعه آموزش داد تا از بروز جرائم جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هم‌اندیشی مشارکت نیروی انتظامی در ایمن‌سازی و پایداری زیرساخت‌ها و دارایی‌های فرهنگی هنری کشور در برابر آسیب‌های اجتماعی با حضور سردار سرتیپ پاسدار نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی و علی اصغر کاراندیش معاون وزیر و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 


در ابتدای این نشست «علی اصغر کاراندیش» با بیان اینکه در دو سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پدافندغیرعامل اقدامات قابل توجهی داشته و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان پدافند غیرعامل ایران و وزارتخانه متبوع امضا شده است، اظهار کرد: نیروی انتظامی محل امنیت جامعه است و در واقع وظیفه آن تامین امنیت روانی و جسمی مردم به شمار می‌رود، بنابراین اگر بتوان در مورد مسائل مختلف قبل از وقوع هرگونه اتفاقی پیشگیری را انجام داد معضلات جامعه کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

 


 
وی افزود: نیاز است در حوزه‌های مختلف اجتماعی فرهنگی کار کنیم تا از این طریق به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی برویم.

 


 
در ادامه این نشست «سردار سرتیپ پاسدار نوریان» با اشاره به اینکه در مرحله اول پدافند باید دشمن را به خوبی شناسایی کرد، گفت: امروز برای پدافند فرهنگی ابتدا باید خود فرهنگ را به خوبی شناخت، پس از آن باید به سمت شناسایی تهدیدهای فرهنگی و  فرصت‌هایی که وجود دارد حرکت کنیم. البته فراموش نشود به همان میزان که دشمن در حال تهدید ما قرار دارد انقلاب اسلامی ایران نیز به نوعی تهدید برای آنها محسوب می‌شود.

 


 
وی ادامه داد: در مسیر پدافند باید نقاط ضعف و آسیب‌پذیر را بشناسیم، امروز صهیونیسم در تلاش برای تخریب فرهنگ و بخش‌های مختلف آن است، به همین منظور درصدد لگدمال کردن مفاهیم انسانی است و تلاش دارد با بی‌تفاوت کردن جامعه به خصوص نسل جوان اقشار مختلف جامعه را منفعل کند. در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات آنها مبارزه با اعتقادات ما است، در واقع آنها به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سبک زندگی غربی هستند.

 


 
معاون اجتماعی نیروی انتظامی بیان کرد: از زمانی که فضای اینترنت و فضای مجازی رواج پیدا کرده است دشمن نهایت بهره را از این فرصت برده و ما در مواجهه با این موضوع به جای فرهنگ‌سازی به سمت ممنوعیت رفتیم، امروز کشور باتوجه به شیوع ویروس کرونا نیازمند آموزش آنلاین به کودکان است، این یعنی بخش زیادی از جمعیت کودک کشور با فضای اینترنت ارتباط برقرار خواهد کرد، اگر در این شرایط فرهنگ‌سازی درست صورت نگیرد قطعا کودکان ما با ناخالصی‌های این فضا روبرو خواهند شد.

 

 
سردار نوریان با بیان اینکه دشمن عفت دختران و غیرت پسران را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد ترویج روابط نامشروع، تضعیف بنیان خانواده، ازدواج سفید، کاهش فرزندآوری، جشن طلاق و ... در جامعه هستیم که دشمن در حال برنامه‌ریزی بروی این موضوعات بوده است. وظیفه ما و سایر دستگاه‌های فرهنگی در این میان مقابله با این تهدیدها است.

 


وی افزود: باتوجه به پرونده‌هایی که در نیروی انتظامی در دست بررسی قرار دارد آمارها نشان می‌دهد خیلی از جرائم ریشه‌های فرهنگی دارد، به همین منظور در فضای مجازی و تلویزیون با برنامه‌های مختلف و تبلیغات تلاش کردیم جامعه را نسبت به یکسری موضوعات آگاه کنیم. البته هفته نیروی انتظامی نیز نزدیک است و ما آمادگی امضای یک تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داریم تا براساس بتوانیم مولفه‌های امنیت را به جامعه آموزش بدهیم تا از بروز جرائم جلوگیری شود و در این مسیر وزارت‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند در جهت فرهنگ‌سازی جامعه به ما کمک‌های زیادی بکند.
 

 

در پایان این نشست سعید جابری انصاری دبیر کمیته پدافند غیرعامل بر آموزش و ارتباط مناسب با دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در پیشبرد امور مربوط به پدافند غیرعامل تاکید کرد.

 


 
وی ادامه داد: ظرفیت‌های قانونی پیش‌ روی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی که پیشگام خط مبارزه با ناهنجاری‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی است می‌تواند موجبات همکاری‌های دوجانبه را بیش از پیش فراهم کند.

 


 
مشاور معاون وزیر در امور پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باتوجه به ارتباط نزدیک ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر استان‌ها با نیروی انتظامی، اتخاذ روش‌ها و رویکردهای مناسب و هوشمندانه ضروری به نظر می‌رسد.

 


 
گفتنی است این نشست با حضور نمایندگان معاونت‌ها، مراکز و سازمان‌های تابعه و ارتباط زنده تصویری با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و روسای ادارات برگزار شد.

کد خبر 977657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha