اسارت اولین ژنرال عراقی به دست شهید آبشناسان

امیر فولادی با بیان اینکه شهید آبشناسان در میان رزمندگان معروف به چریک و شیر صحرا بود، گفت: اولین ژنرال عراقی توسط شهید آبشناسان به اسارت گرفته شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ دوم فولادی در حاشیه مراسم رونمایی از نرم افزار جامع زندگی حماسی شهید سرلشکر حسن آبشناسان گفت: این شهید بزرگوار به چریک و شیر صحرا مشهور بود. شهید آبشناسان از جمله شهدایی هستند که نقش بزرگی در آغازین روزهای دفاع مقدس ایفا کرده است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ارتش خاطرنشان کرد: شهید آبشناسان در انتقال آموزش به جوانان و جنگ های نامنظم بسیار موثر بود.

 

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار موتورسواران محل خود را گردهم آورد و به آنها گفت اگر مرد میدان هستید به مبارزه با دشمن بعثی و دفاع از کشور در جبهه ها بپردازید. این شهید بزرگوار اولین فرمانده تیپ دشمن را در منطقه جنوب به اسارت گرفت.

 

امیر فولادی خاطرنشان کرد: شهید آبشناسان در ورزیدگی و جنگ های نامنظم و شجاعت زبانزد خاص و عام بود.

 

وی گفت: شهید آبشناسان زمانی که رییس کمیته تبلیغات شیراز در جنگ بود به مسابقات اسپانیا اعزام شد و رتبه اول را کسب کرد و زمانی که به ایران بازگشت، جنگ تحمیلی آغاز شده بود.

 

امیر فولادی یادآور شد: شهید آبشناسان در این زمان نامه ای به صدام نوشت و گفت تویی که فردی نظامی هستی و ادعای نظامی گری داری اگر مردی به میدان بیا و آدرس خود در منطقه دشت عباس برای صدام فرستاد و تاکید کرد تا از نزدیک با یکدیگر نبرد کنند. این شهید در این نامه خطاب کرد اگر مردی به میدان بیا نه اینکه بمب های استکبار را بر سر مردم بی گناه بریزی و این حرف برای صدام سنگین بود؛ به همین دلیل ژنرالی به نام عبدالحمید قادر که به شهید آبشناسان شناخت و از او کینه بر دل داشت به منطقه اعزام کرد اما این ژنرال توسط سرلشکر آبشناسان با چند موتورسوار به اسارت ایران درآمد.

 

وی گفت: شهید آبشناسان در بزرگواری، کرامت، ایثار و فداکاری زبانزد و الگوی رزمندگان اسلام بود. این شهید بزرگوار فرمانده قرارگاه و سه لشکر بود.

 

امیر فولادی ادامه داد: در زمان عملیات قادر اعلام کردند که نیاز به نیرویی مخصوص برای عملیات داریم که تنها لشکری که می توانست از عهده این عملیات برآید، لشکر شهید آبشناسان بود. این شهید وقتی فرمانده لشکر 23 بود مانند یک چریک و همیشه یک سلاح کلاشینکف به همراه داشت و همواره در خط مقدم جبهه بود.

 

وی گفت: شهید آبشناسان معتقد بود تا زمانی که ما نفس داریم، نباید اجازه دهیم نیروهای مردمی وارد نبرد با نیروهای دشمن شوند. به بیان این شهید دشمن اول باید از جنازه ما عبور کند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید آبشناسان همواره پیشتاز و جلودار در جبهه های جنگ بود به طوری که فرماندهان سپاه از جمله شهید بروجردی مرید این شهید بزرگوار بوده و رابطه بسیار صمیمی و برادرانه با یکدیگر داشتند. ما مدیون این شهید و تمام شهدا هستیم.

کد خبر 977709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha