آیت‌الله تسخیری عالمی متعالی و دور از افراط و تفریط بود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: آیت‌الله تسخیری عالمی متعالی و دور از افراط و تفریط بود، او همواره خدا را بر اعمال و رفتار خود ناظر می‌دید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» امروز در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» که هم‌زمان با چهلمین روز رحلت آن مرحوم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: خدمات مرحوم آیت‌الله تسخیری به ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی قابل توجه است.

ابراهیمی با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: اختلاف پیش از علم رحمت اما اختلاف پس از علم مضر و خطرناک است؛ مرحوم آیت‌الله تسخیری بر اختلاف پیش از علم احترام می‌گذاشتند اما همواره در تلاش بودند که اختلاف پس از علم را برطرف کنند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه ایشان بیشتر از استنباط دنبال اغناء بودند، عنوان کرد: آیت‌الله تسخیری هنگام گفتگو با سایر مذاهب، ادیان یا مخالفان به آنها می‌فهماند اختلاف در سخن بوده و شخصیت افراد نزد ایشان محترم است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری عالمی متعالی و دور از افراط و تفریط بود، ابراز کرد: او همواره خدا را بر اعمال و رفتار خود ناظر می‌دید و با همان تن رنجور در جلسات و اجلاس‌ها شرکت می‌کرد که از مبانی و آموزه‌های اسلامی دفاع کند.

ابراهیمی با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری همواره در تلاش بود که از فقه و علوم اسلامی یک چهره رحمانی به دنیا معرفی کند، اظهار کرد: او همواره دیگران را به اسلام دعوت می‌کرد و هیچ‌گاه کسی را به خود دعوت یا جذب نکرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان با بیان اینکه آیت‌الله تسخیری شاخصه اخلاق اسلامی بود، خاطرنشان کرد: ایشان طبق فرمایش امیرمومنان امام علی(ع) در مقایسه با سخن گفتن نسبت به گوش دادن حریص‌تر بودند، جوانان در جوامع اسلامی باید از چنین شخصیتی الگو بگیرند.

 

 

 

 

کد خبر 977737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha