اختتامیه طرح ولایت بسیج دانشجویی استان مرکزی برگزار شد

اختتامیه طرح ولایت بسیج دانشجویی استان مرکزی همزمان با چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، اختتامیه طرح ولایت بسیج دانشجویی استان مرکزی (8 مهر) همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان مرکزی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

 

« ابراهیم پوراسماعیل»  ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های بسیج دانشجویی و همچنین طرح ولایت گفت: طرح ولایت طرحی با برکت است که برکات و ثمرات فراوانی را داشته و باید در راستای تقویت و رشد این طرح بیش از پیش تلاش شود.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی با بیان اینکه این طرح سبب رشد و تعالی دانشجویان در زمینه های مختلف می شود، بیان کرد:  در طی این سال ها شاهد این بودیم که دوره های تربیتی و آموزشی طرح ولایت افسران و سفیران جوان زیادی را تربیت کرده که در برابر با تبلیغات و جنگ فرهنگی دشمنان به خوبی نقش آفرینی می کنند.

 

وی طرح ولایت را زمینه ای برای تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: این مهم دستان با کفایت جوانان انقلابی ایران اسلامی را می طلبد چرا که جوانان آینده سازان ایران اسلامی هستند.

 

این مقام مسئول ضمن گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و آغاز گام دوم انقلاب گفت: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی باید به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم  و این مهم نیازمند خودسازی و تهذیب نفس است چرا که اگر خود را بسازیم قطعا در تربیت دیگران نیز موثر خواهیم بود.

 

پور اسماعیل با بیان اینکه طرح ولایت سال 99 جاری را از اسفند گذشته شروع کردیم، گفت: با وجود بیماری کرونا در اواخر سال گذشته با محدودیت های زیادی روبرو شدیم اما با همت بلند دانشجویان این طرح متوقف نشد و فعالیت ها با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی پیش رفت.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی با اشاره به اینکه در ابتدای کار بیش از ۵۵۰ دانشجو ثبت نام کردند که ۳۵۰ نفر آنها  به مرحله مصاحبه راه یافتند، خاطر نشان کرد: در پایان ۶۵ نفر ثبت نام نهایی شدند که در طی ۲۰ روز بیش از ۱۵۰ ساعت آموزش تخصصی فراگرفتند.

 

وی ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در این طرح گفت: بیش از ۱۵ استاد تخصصی از موسسه امام خمینی(ره) هدایت کار آموزش را بر عهده داشتند.

 

این مقام مسئول همچنین به تشکیل هشت کمیته در این راستا اشاره کرد و گفت: کمیته فرهنگی، پشتیبانی، پدافند زیستی، آموزش، مالی، رسانه، ارزیابی و نظارت در طرح ولایت دانشجویی فعال بودند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی کانون دانش آموختگان طرح ولایت در استان خبر داد و گفت: این کانون با هدف استمرار کار آموزشی و تربیتی در استان مرکزی راه اندازی شده که امیدواریم بتوانیم این کار ارزشمند را مستمر ادامه دهیم.

کد خبر 977759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha