ماهیت فعالیت مراکز بهداشت در زمان درگیری با کرونا تحول اساسی پیدا کرد

مشکورنیا با بیان اینکه در زمان درگیری کرونا ماهیت فعالیت مراکز بهداشت تحول اساسی پیدا کرد گفت: بیمارستان‌ها تمام کار خود به علت کرونا را تعطیل کردند و بهداشت علاوه بر کرونا به کار خود ادامه داد که این موضوع ارزش کار همکاران بهداشت را می‌رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «احمد مشکورنیا» ظهر امروز(سه‌شنبه 8 مهر) در آیین تکریم و معارفه روسای مرکز بهداشت شرق اهواز، کار بهداشت را یک کار فرآیندی دانست و اظهار کرد: بهداشت کاری است که بر اساس یک سری پروتکل و دستورالعمل به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و از وزیر تا بهورز همه از طریق سامانه سیب در ارتباط هستند و همه این اقدامات قابل استخراج هستند.

 

سرپرست سابق بهداشت شرق اهواز افزود: در حوزه مادران باردار، کودکان و نوزادان واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت شرق فعال بوده و درصد شناسایی مادران باردار از حدود ۶۰ درصد به بالای ۸۰ درصد رساند و در برخی از مراکز ما این شاخص به ۱۰۰ درصد هم رسید.

 

وی اضافه کرد: در حوزه واکسیناسیون واحد پیشگیری که در خط مقدم آن است بالای ۹۶ درصد واکسیناسیون را داشتیم که از گذشته بود و ما آن را حفظ  کردیم و اکنون تحویل خواهیم داد.

 

مشکورنیا با بیان اینکه دوره کرونا باعث افتی در واکسیناسیون در یک دوره شد تصریح کرد: متعاقبا با ریکاوری و بازسازی که صورت گرفت این شاخص رو به بالا رفت و امروز در جایگاه قبلی هستیم.

 

وی با اشاره به حوزه بهداشت محیط عنوان کرد: در این حوزه یک سری فعالیت‌های روتین و بارز داریم به طور مثال از زمان سیل ۹۸ که بنده همزمان با سرپرستی بهداشت شرق اهواز، رئیس بهداشت کارون بودم با کنترل واحد پیشگیری و بهداشت روی مساله آب، غذا، بیماریابی، کنترل دقیق اطفال و نوزادان و رصد دقیق بیمارانی که به اورژانس‌های بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند از ابتدا تا خاتمه سیل یک مورد وبا و ناگ در شهر اهواز و کارون گزارش نشد.

 

سرپرست سابق بهداشت شرق اهواز ابراز کرد: در حوزه بهداشت محیط مرتب نظارت‌ها  بر اصناف، اماکن و انبارها رستوران‌ها و جاهایی که ارتباط مستقیم با مردم داشتند، انجام می‌شد و همچنین و سامانه ۱۹۰ هم پاسخگوی شهروندان بود.

 

وی با اشاره به طرح تشدید نظارت بربهداشت محیط عنوان کرد: در این راستا در سال ۹۸ انباری را کشف کردیم که خشکبار به صورت غیربهداشتی و غیراصولی تهیه و روانه بازار می‌کرد و تعداد زیادی از مغازه‌ها مشتری آن بودند که با گزارش مردمی با همکاری پلیس و اماکن این انبار پلمب شد و معدوم‌سازی انجام گرفت.

 

مشکورنیا خاطر نشان کرد: محل دپوی زباله در برومی با مداخله پلیس و دستور مقام قضایی ظرف مدت ۴۸ ساعت بعد از گزارش مردمی پلمب و جمع‌آوری شد.

 

وی از دیگر کشفیات در حوزه بهداشت را انباری با ۷۲ تن خرمای فاسد اشاره کرد و ادامه داد: این انبار خرماهای فاسد را تلمبار کرده بودند و ادعا داشتند که وارد بازار نمی‌شود و راهی کشورهای عربی می‌شود و دستور معدوم‌سازی آن را گرفتیم شاید قرار نبود روانه بازار شود اما باید حافظ اعتبار نظام مقدس و کشور باشیم.

 

سرپرست سابق بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه در زمان درگیری با کرونا ماهیت فعالیت مراکز بهداشت تحول اساسی پیدا کرد یاد آور شد: بیمارستان‌ها تمام کار خود به علت کرونا را تعطیل کردند و بهداشت علاوه بر کرونا به کار خود ادامه داد که این موضوع ارزش کار همکاران بهداشت را می‌رساند که علی‌رغم تمام سختی‌ها و کمبودها شبانه‌روز اماکن عمومی را تحت کنترل و رصد گرفتند.

 

کد خبر 977794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha