آستارا ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد

صابر با بیان اینکه توسعه منطقه ویژه اقتصادی آستارا از مهم ترین برنامه های دولت است،گفت: منطقه ویژه اقتصادی آستارا ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد که در این خصوص پیگیری ها با جدیت انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(سه شنبه، ۸ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: در تمام دوران خدمتم در دستگاه‌های اجرایی استان همواره بر این اعتقاد بوده‌ام که خبرنگاران مشاورین امین بنده بوده، هستند و خواهند بود.

 

فرماندار آستارا با بیان اینکه خبرنگاران بر تمامی مشکلات شهرستان واقف هستند، افزود: رسانه ظرفیتی قدرتمند برای پیشبرد برنامه ‌هاست و مسئولان باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: راه اندازی کمیته ساماندهی فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

 

صابر سه مرز زمینی، دریای و ریلی را از پتانسیل های مهم شهرستان آستارا دانست و خاطرنشان کرد: در صورت بهره مند نشدن از این ظرفیت ها، این پتانسیل ها به چالش تبدیل می شوند.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با بیان اینکه توسعه منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان از مهم ترین برنامه های دولت است،گفت: منطقه ویژه اقتصادی آستارا ظرفیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری را دارد که در این خصوص پیگیری ها با جدیت انجام می شود.

 

وی ادامه داد: با تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به منطقه آزاد تجاری و صنعتی بسیاری از مشکلات شهرستان برطرف شده و نرخ بیکاری پایین می آید.

 

صابر خاطرنشان کرد: ورود سرمایه گذاران متعدد و ایجاد اشتغال پایدار از دیگر مزیت های تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به منطقه آزاد تجاری و صنعتی است.

 

فرماندار بندر آستارا، تکمیل طرح ‌های نیمه ‌تمام را در اولویت برنامه‌ های فرمانداری این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه ‌های استانی و شهرستانی در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت ‌های لازم در راستای حضور سرمایه ‌گذاران باید در آستارا فراهم شود،افزود: سرمایه‌ گذاری در حوزه گردشگری اهمیت ویژه دارد باید به این بخش نگاه ویژه شود.

 

صابر یکی از مهم ‌ترین مشکلات آستارا را حوزه آب و فاضلاب دانست و اظهارکرد: آستارا در حوزه تامین آب مشکلات زیادی دارد که منابع آبی آن تامین کننده مصارف آستارا نیست و پیگیری ‌های لازم در این خصوص انجام می شود.

 

فرماندار بندر آستارا، توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در بخش های مرکزی و لوندویل از رویکردهای فرمانداری عنوان کرد و گفت: از همه ظرفیت ها برای پیشبرد امور بهره می بریم.

کد خبر 977809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha