۷۵ درصد از  اراضی موقوفات استان قزوین سنددار شدند

حجت الاسلام مجیدی گفت: تاکنون با همکاری های صورت گرفته و بر اساس تفاهم نامه همکاری فی مابین، ۷۵ درصد از اراضی موقوفات استان سندار شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در نشست هم اندیشی مدیران کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان قزوین که امروز (چهارشنبه 9 مهر) در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از راه های جلوگیری از دست اندازی به اراضی موقوفات و حفظ و احیای آن سند دار کردن این اراضی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: تاکنون با همکاری های صورت گرفته و بر اساس تفاهم نامه همکاری فی مابین، ۷۵ درصد از اراضی موقوفات استان سندار شده اند.

 

وی افزود: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد سنددار شدن بقیه اراضی و املاک موقوفات استان هم باشیم که برای تحقق این امر مسیری سخت ولی تحقق پذیری را پیش رو داریم.

 

در ادامه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین اظهار کرد: بیشتر مشکلات پیش آمده بین ادارات ثبت اسناد و اوقاف به دلیل عدم وجود ثبات رویه در برخورد با مسائل مشابه است که باید این رفتار جزیره ای اصلاح شود و دارای یک ثبات رویه شویم.

 

«صفدر کشاورز» اضافه کرد: تشکیل کارگروه برای اخذ تصمیمات مشترک و ثبات رویه در بررسی مسائل مشابه، امری لازم است که باید مورد توجه قرار گیرد و هر ۱۰ روز جلسه ای برگزار شود.

 

وی اعلام کرد: برای بررسی مشکلات و مسائل هم ابتدا مشکلات شهرها و حوزه های مختلف باید به صورت مجزا، تفکیک شود و با حضور در شهر و محل، مشکل مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به اخذ تصمیم اقدام شود و در این خصوص اولویت با شهرها و حوزه هایی است که بیشترین مشکل را دارند.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین در خصوص روند صدور سند توضیح داد: روند صدور سند نیازمند یک نقشه با موقعیت جغرافیایی است که این نقشه یا باید تائیدیه سازمان نقشه برداری را داشته باشد و یا با سیستم شمیم انجام شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر محدوده موقعیت جعرافیایی داخل شهر باشد از سال ۱۳۹۶ کاداس زده شده است و دیگر نیازی به شمیم نیست و نهایت کار منجر به سند تک برگی شود.

 

کشاورز در پایان در خصوص هزینه های صدور سند یادآور شد: دستگاه های دولتی با توجه به قانون همه هزینه های سند را باید خودشان پرداخت کنند و هرگونه تعویض و تبدیل باید از طریق شمیم انجام شود.

 

کد خبر 977870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha