واکنش اتحادیه اروپا به استعفای نخست وزیر لبنان

اتحادیه اروپا در بیانیه ای خواستار تشکیل هرچه زودتر دولت در لبنان شد و ارسال کمک های مالی صندوق جهانی پول را به این قضیه مشروط کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، اتحادیه اروپا در بیانیه ای خواستار تشکیل هرچه زودتر دولت در لبنان شد و ارسال کمک های مالی صندوق جهانی پول را به این قضیه مشروط کرد.

 

روز گذشته اتحادیه اروپا ناامیدی و نگرانی خود را از استعفای نخست وزیر تعیین شده لبنان ابراز داشت ، و از کشور لبنان خواست هر چه زودتر دولت جدید خود را تشکیل دهد.

 

اتحادیه اروپا گفت که رهبران لبنان باید گرد هم آیند و تمام تلاش خود را برای تشکیل سریع دولت انجام دهند. در این بیانیه آمده است دسترسی به منابع مالی بین المللی نیاز به تشکیل دولت در لبنان دارد.

 

جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، در بیانیه ای گفت كه "اتحادیه اروپا از استعفای مصطفی ادیب ، نخست وزیر تعیین شده و شرایطی كه وی را به تصمیم گیری سوق داده است ناامید و نگران است.

 

پیش از این ، میشل عون ، رئیس جمهور لبنان ، پس از استعفای ادیب ، حمایت خود را از ابتکار همتای فرانسوی خود ، امانوئل مکرون ، در مورد بحران لبنان استقبال کرد.

 

رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به ماکرون گفت که عدم تمایل ادیب برای تشکیل دولت جدید به معنای خیانت جمعی توسط احزاب سیاسی لبنان است.

کد خبر 977919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha