امام جمعه جدید شهرستان هریس معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان هریس با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم  تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان هریس اظهار داشت:  مشکلات اقتصادی با برنامه ریزی صحیح و مستمر قابل حل است اما غفلت از نفوذ فرهنگی دشمنان صدمات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش محوری ائمه جمعه و روحانیت در پیگیری مطالبات مردمی در طول تاریخ خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی امامان جمعه شهرهای مختلف خصوصا شهرهای مرزی زیر بمباران دشمن نماز جمعه را تعطیل نکردند و در واقع عاملی بازدارنده در برابر دشمنان بودند.

وی با بیان اینکه برپایی نماز جمعه و فعال نگه داشتن این قرارگاه های فرهنگی از نفوذ دشمن جلوگیری می کند، ادامه داد: هر چند گرفتاری های اقتصادی مردم این روز بسیار است و مشکلات معیشتی ناشی از تحریم‌ها و بدتدبیری مسئولان اقتصادی ملت ما را در مضیقه قرار داده است اما نباید از نفوذ فرهنگی دشمنان غافل شویم.

امام جمعه تبریز گفت: روحانی باید مافوق جناح ها باشد؛ امیدواریم امام جمعه جدید هریس نیز در راه تحقق بخشیدن اهداف مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب موفق باشد.

وی با تقدیر از خدمات ۱۲ ساله حجت الاسلام احمدی در امامت جمعه شهرستان هریس گفت: در خدمت مردم بودن از ویژگی های بارز این شخصیت انقلابی و دینی بود که به دور از جناح بندی های سیاسی در قرارگاه فرهنگی امامت جمعه نقشی اثرگذار و ماندگار ایفا کرده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام احمدی تقدیر و حجت الاسلام نصرالله پور به عنوان امام‌ جمعه جدید شهرستان هریس معرفی شد.

کد خبر 977987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha