جزئیات برنامه های اربعین در گلستان

سیفی گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا راهپیمایی و اعزام زائر به مشهد مقدس ممنوع است ولی برنامه های جایگزینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حبیب الله سیفی» صبح امروز (چهارشنبه 9 مهر) در شورای اطلاع رسانی استان گلستان اظهار کرد: از اربعین سال گذشته تا به امروز برای برگزاری مراسم های اربعین برنامه ریزی داشتیم اما با توجه به شرایط کرونا و مصوبه ستاد کرونا برنامه های اربعین تحت شعاع قرار گرفت.

 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان ادامه داد: هشت کمیته تخصصی در راستای برنامه های اربعین تشکیل شده است و جلسات مختلفی برگزار شده و کانال اطلاع رسانی راه اندازی کردیم و افرادی که در فضای مجازی بهره مند بودند از این کانال استفاده کردند.

 

سیفی گفت: اعطای کمک های مومنانه در قالب مهر اربعین، برپایی نمایشگاه اربعین و ارائه تصاویر سال گذشته، راه اندازی موکب اربعین و بین الحرمین، شبیه سازی خدمات موکب ها، از جمله برنامه هایی است که در ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: راه اندازی کاروان سیار خودرویی و برپایی مراسم زیارت خوانی اربعین در غبار و گلزار شهدا، استقرار چادر سلامت در کنار موکب های سطح استان از دیگر برنامه هایی است که می توانیم در این ایام  می توانیم برگزار کنیم.

 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان با بیان اینکه در 19 صفر نیز برنامه ویژه زیارت اربعین در دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح برگزار می شود، تاکید کرد: محیط آرایی با شعار و پرچم های عزاداری و تبلیغات محیطی شهری در این ایام انجام می شود.

 

سیفی افزود: هماهنگی با صدا و سیما برای اغناسازی از عدم راه اندازی کاروان های اعزاداری، برپایی محافل قرآنی و مراسم های عزاداری مجازی نیز در این ایام مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی تاکید کرد: پویش مردمی اربعین نیز در این ایام راه اندازی می شود و فعالان موکب ها خدماتی که در کربلای معلی انجام می دادند را در امسال در این مسیر هزینه شود.

 

کد خبر 978022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha