جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در دستور کار استانداری مازندارن

خیریان پور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برجلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و اتلاف سرمایه‌گذاری‌های کشور، گفت: برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و جلوگیری از رسیدن این واحدها به سمت تعطیلی دردستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« حسن خیریان پور » امروز(9مهر) در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با توجه به سال جهش تولید و تحریم‌های سخت و ظالمانه و آثار ناشی از ویروس کرونا به‌ویژه در حوزه اقتصادی، استاندار مازندران تاکید ویژه‌ای را در این حوزه و بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع اقتصادی به‌ویژه در شهرستان‌ها دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برجلوگیری  از تعطیلی واحدهای صنعتی و اتلاف سرمایه‌گذاری‌های کشور، تاکید کرد: برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی و اقتصادی و جلوگیری از رسیدن این واحدها به سمت تعطیلی و حرکت به سمت احیای واحدهای مربوط اهمیت دارد و گام‌های خوبی برداشته شد.  

 

خیریان پور تصریح کرد: خارج کردن واحدهای تملیکی بانک‌ها و هدایت به سمت مزایده برای فعالیت مجدد آن‌ها با نهایت تلاش در دستور کار است تا در حوزه تولید و فعالیت‌های اقتصادی استان پیشرفت داشته باشیم.

 

وی با اشاره به یکی دیگر از تاکیدات استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت قانونی شورای گفتمان دولت و بخش خصوصی با تشکیل منظم جلسات می تواند موثر باشد، تعریف سامانه‌ای در اتاق بازرگانی برای اخذ نظرات واحدهای صنعتی و تولیدی به‌ویژه بخش خصوصی در رابطه با اصلاح قوانین و مقررات و بخشنامه‌های مزاحم مخل کسب و کار برای ایجاد بهبود فضای کسب و کار بوده است.

 

خیریان پور متذکر شد: جلسات این شورا به‌صورت منظم تشکیل می شود، خوشبختانه تاکنون ۶ جلسه برگزار شد و تصمیمات خوبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ماده قانون گرفته شد، پیشنهادات کشوری و موارد موردی در سطح استان تصمیم‌گیری شد.

 

وی تاکید کرد: پیشنهاد اصلاحی ماده ۹۱ آیین نامه قانون نظام صنفی یکی از مواردی بود که برایش کمیته تخصصی تشکیل شد و دو پیشنهاد اجرایی برایش مصوب شد یک مورد  در رابطه با سیستم بانکی بود که نسخه دوم قراردادی که بسته می‌شود، به مشتری داده نمی‌شود، عموما در حوزه بانک‌های خصوصی این نقیصه وجود دارد که پیگیری خواهد شد.

کد خبر 978031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha