تجلیل از ۳ هزار خانواده معظم شهدا در اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم

براتی با بیان اینکه در جریان اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم بیش از ۳ هزار خانواده شهید در سراسر کشور مورد تکریم قرار گرفته اند، گفت: طرح ملی سه شنبه تکریم موجب تقویت هم افزایی دستگاه های اجرایی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهما، صبح امروز(۹ مهر) در مراسم اختتامیه طرح ملی سه شنبه های تکریم در استان ایلام، اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستگاه هایی است که وظیفه خطیری در حوزه فرهنگ سازی به ویژه در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

 

« حسین براتی» تصریح کرد:  در راستای توجه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، طرح ملی سه شنبه های تکریم با تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار گردید که در این طرح خانواده های معزز شهدا با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی در سه شنبه هر هفته مورد تکریم قرار گرفتند.

 

وی  ابراز کرد: امید است که این دست فعالیت ها و مشارکت ها، برای فرهنگ سازی  بهتر و همدلی بیشتر،  توجه به ماموریت های سازمانی و  نهادینه کردن فرهنگ خوب، گسترش یابد و  بیش از گذشته رشد و نمود داشته باشد و امیدواریم که این فعالیت ها از در سطح استان ها و شهرستان ها ذخیره ای برای آخرت باشد.

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری فهما  ابراز کرد: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول ۱۴ هفته از اجرا و برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم با جدیت، عشق و علاقه پای کار بودند و  در این آئین به صورت مستمر حضور داشتند که مایه دلگرمی و موتور محرکه ای برای استان ها  در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم بود.

 

براتی  با بیان اینکه در طرح ملی سه شنبه های تکریم  با بیش از ۳ هزار خانواده دیدار شده است، افزود: در اجرای این طرح،  از ظرفیت پراکندگی کانون های مساجد در نقاط مختلف کشور از جمله مناطق روستایی و محروم استفاده گردید و از خانواده های معزز شهدا در این مناطق تجلیل شد.

 

وی گفت: برخی از خانواده های معزز شهدا به دلیل سکونت در مناطق محروم و دوری از مرکز، کمتر مورد توجه قرار داشتند که با اجرای این طرح و حضور مسئولان در  مناطق محروم، از این ظرفیت استفاده شد تا مشکلات  خانواده شهدا در مناطق روستایی نیز مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری فهما خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و حضور مسئولان در محضر این عزیزان،  تفکر خدمت و محبت طرفین را تقویت می کند که بسیار ارزشمند تر از مسائل مادی است و وحدت و همدلی بین آحاد مردم را ایجاد می کند.

 

 

کد خبر 978073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha