آموزش غیرحضوری دانش آموزان مورد انتظار بود

لاری با توجه به اوج گیری کرونا و اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان،گفت: از روز اول وزارت بهداشت تقاضا داشت که اختیارات ستاد استانی بیشتر شود، به خاطر شرایط خاص حاکم در کشور، مدارس کنترل شوند، آموزش‌ها غیرحضوری باشد، باید توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«سیما سادات لاری» امروز(9مهر) در نشست با استاندارمازندران بیان کرد: خدا را شاکرم که در این شرایط کرونایی در این استان حضور پیدا کردم اگر امروز هستیم به‌واسطه خون شهیدان و مدافعین سلامت است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: نگاه همه‌جانبه و توجه به همه امور رعایت شده است، مازندران مردم برون‌گرا و اجتماعی دارد، محل تردد استان تهران و مسافران است در این شرایط کرونایی اگر درایت مسئولان نبود روزهای سختی را داشتیم.

 

لاری تصریح کرد: ۲ ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل به‌خوبی عمل کردند در موج دوم توقع ما کنترل ۱۰ درصدی بود که این استان در موج دوم ۸ درصد کنترل کرده است.

 

وی اضافه کرد: این میدان مبارزه و جنگ است اگر بتوانم مبتلاها و بستری‌ها را کاهش بدهیم قطعا می توانیم آرامش را به‌وجود بیاوریم.

 

معاون فرهنگی وزیر بهداشت اعلام کرد: وضعیت کرونا در مازندران نارنجی به سمت زرد و دارای ثبات است، ۵ شهرستان قرمز ۷ مورد زرد دارید، نکته مهم مدیریت است، رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک در کل کشور پایین آمده استان شما درصدش پایین‌تر از کل کشور است.

 

لاری متذکر شد: در فکر این هستیم که پروتکل‌هایی در نظر بگیریم حمایت از مردمی که رعایت می‌کنند در مقابل کسانی که بی‌تفاوت هستند و رعایت نمی‌کنند باید داشته باشیم‌.

 

وی یادآور شد: از روز اول وزارت بهداشت تقاضا داشت که اختیارات ستاد استانی بیشتر شود، به خاطر شرایط خاص حاکم در کشور، مدارس کنترل شوند، آموزش‌ها غیرحضوری باشد، باید توجه شود.

 

لاری ادامه داد: قرار است ستاد ملی اقداماتی را در نظر بگیرد، شما در خط مقدم هستید باید مرتب به ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع بدهید از نقاط قوت بحث غربالگری بوده خیلی خوب پیگیری شد ولی ضمانت اجرایی آن را نداریم باید تعریف شود تا از  هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری شود.

 

وی با اشاره به اینکه توزیع واکسن آنفولانزا شروع شده، گفت: تزریقش ۹۰ درصد ابتلا را کاهش می‌دهد، مردم رعایت کنند با تزریق واکسن، از آنفولانزا در امان خواهند بود، توجه به گروه‌های آسیب پذیر کودکان زیر ۶ سال، زنان باردار و افراد مسن فراموش نشود.

کد خبر 978219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha