​سهم ۷ درصدی بانوان گلستانی از اهدای خون

بنی عقیل گفت: سهم بانوان گلستانی از اهدای خون در ۶ ماهه نخست امسال به حدود هفت درصد رسیده است.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اهدای خون همیشه نجات بخش جان انسان ها بوده است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه از بانوان انتظار داریم نسبت به اهدای خون اهتمام بیشتری داشته باشند، ادامه داد: امسال اهدای خون در بین بانوان گلستانی با افزایش دو درصدی همراه بوده است.

 

وی تصریح کرد: امسال آمار کسانی که برای نخستین بار خون اهداء کردند در استان گلستان هشت درصد افزایش داشته است.

 

بنی عقیل بر ضرورت اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ اهدای خون توسط رسانه ها تأکید کرد و یادآور شد: بیشترین نیاز ذخایر خونی مربوط به گروه های خونی A، B و گروه های منفی است.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان متذکر شد: در حالی که بانوان در دوران دفاع مقدس بیش از 50 درصد اهداکنندگان خون را تشکیل می دادند این میزان در حال حاضر به کمتر از پنج درصد رسیده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ با فرهنگ سازی و افزایش آگاهی سهم بانوان گلستانی از اهدای خون افزایش یابد.

 

بنی عقیل با بیان اینکه در کشورهای دیگر بیش از 40 درصد اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: باید آگاهی جامعه نسبت به اهدای خون افزایش پیدا کند و خانواده ها این اقدام پسندیده را آسیب زا ندانند.

 

مدیرکل انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه همه تصور می کنند اهدای خون یک کار مردانه است، گفت: باید مشارکت بانوان در اهدای خون افزایش یابد، سهم بانوان گلستانی در اهدای خون در 6 ماهه نخست سال جاری به حدود هفت درصد رسیده است و امیدواریم تا پایان سال به 10 درصد برسد.

 

وی اضافه کرد: نیمی از مصرف خون در مراکز درمانی برای بیماران زن استفاده می شود لذا می طلبد بانوان در این امر مشارکت فعال تری داشته باشند.

کد خبر 978239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha